شیراز به شایستگی می‌تواند اولین شهر دارای تراموای ایران باشد

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: این شهر شایستگی آن را دارد که اولین شهر ایران باشد که در آن تراموا ایجاد می‌شود.

به گزارش ایمنا، نواب قائدی در مراسم انعقاد قرارداد آغاز عملیات اجرایی تراموا در کلانشهر شیراز، اظهار کرد: اجرای تراموا در شیراز نشانه مدیریتی متفاوت برای تسهیل زندگی شهری در حوزه حمل‌ونقل است.

وی با بیان اینکه کلانشهر شیراز درخور برخورداری از بهترین خدمات شهری است و شایستگی آن را دارد که اولین شهر ایران باشد که در آن تراموا ایجاد می‌شود، افزود: تردد تراموا، علاوه بر توسعه حمل‌ونقل عمومی، در کاهش استفاده شهروندان از خودروهای شخصی نیز مؤثر است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به برخی از اقدامات سه سال گذشته مجموعه شورا و شهرداری در این حوزه تصریح کرد: تکمیل ایستگاه‌های خط یک مترو به ویژه ایستگاه مترو وکیلالرعایا با معماری ویژه، احداث خط دو مترو که در زمینه سرعت حفاری و تولید سیگمنت رکورد زده است و شهرک‌های جنوبی شیراز را به میدان امام حسین (ع) در مرکز شهر و سپس میدان آژادی و آرامگاه سعدی متصل می‌کند، آغاز به کار دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی و انعقاد قرارداد تراموا از جمله اقداماتی است که به نگاه انسان محوری در حوزه حمل‌ونقل جامه عمل می‌پوشاند.

کد خبر 423652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.