تویوتا کمترین سود خود از سال ۲۰۱۱ تاکنون را  کسب کرد

تویوتا موتورز که بزرگترین خودروساز ژاپن به شمار می‌رود، برآورد و اعلام کرده است که سود عملیاتی این شرکت تا مارس ۲۰۲۱، معادل ۴.۶۶ میلیارد دلار خواهد بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۸۰ درصد کاهش یافته است. این مقدار پایین‌ترین و کمترین میزان سود دهی این شرکت بزرگ از زمان بحران مالی سال ۲۰۱۱ است.

به گزارش ایمنا، شرکت خودروسازی تویوتا موتورز روز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای جدید برآورد و اعلام کرده است که تحت تأثیر شیوع گسترده ویروس کرونا و افت شدید تقاضا در بازارهای جهانی کمترین و پایین‌ترین سود عملیاتی سالانه خود را در ۹ سال گذشته تجربه خواهد کرد.

بر اساس خبری که توسط رویترز منتشر شده است، تویوتا موتورز که بزرگترین خودروساز ژاپن به شمار می‌رود، برآورد و اعلام کرده است که سود عملیاتی این شرکت تا مارس ۲۰۲۱، ۵۰۰ میلیارد ین معادل ۴.۶۶ میلیارد دلار خواهد بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۲.۴۴ تریلیون ین) ۸۰ درصد کاهش یافته است.

به گفته تویوتا این رقم پایین‌ترین و کمترین میزان سود دهی این شرکت بزرگ از زمان بحران مالی سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ میلادی محسوب می‌شود.

از زمان شروع گسترده و همه گیری ویروس خطرناک و مرگبار کرونا صنعت خودروسازی در جهان با مشکلات و چالش‌های متعددی روبرو شده و تحت تأثیر افت شدید تقاضای مشتریان در بازارهای جهانی، تعطیلی کارخانه‌ها، فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های خودرو با بحران‌های مالی بی سابقه‌ای نیز دست و پنجه نرم کرده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 423383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.