توسعه فضای سبز بندرعباس به میزان درآمد شهرداری بستگی دارد

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: تداوم پروژه‌های مربوط به توسعه فصای سبز تا حد زیادی به شرایط مالی عمومی جامعه و میزان درآمدزایی شهرداری بستگی دارد.

آبتین امیری در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه مصوبات شورای شهر در حیطه اختیارات شهرداری تا حد ممکن به خوبی پیش می‌رود، اظهار کرد: فقدان مدیریت جامع شهری مانعی در راه اجرای بسیاری از مصوبات است زیرا این مصوبات با وظایف دیگر ادارت و نهادها تداخل پیدا کرده و این موضوع ایجاد مشکل می‌کند.

وی افزود: مدیریت جامع شهری در اختیار شهرداری‌ها نیست و برخی ادارات و نهادهای دیگر نیز در این مدیریت دخیل هستند بنابراین طبیعی است که در این شرایط تداخل وظایف و ناهماهنگی میان نهادها و ادارات سبب برخی موازی کاری‌ها و تضعیف وظایف شهرداری‌ها می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس: با بیان اینکه میزان توقع مردم از شوراها بالا بوده زیرا دسترسی مردم به اعضا شورا بیشتر از سایر نهادها و ادارات و مقامات دولتی است، تصریح کرد: برخی انتظارات از اعضای شورا وجود دارد که در چهارچوب وظایف شوراها نیست و باید در این خصوص آموزش‌های عمومی تقویت شود تا وظایف با انتظارات همخوانی داشته باشد.

وی با اشاره به پروژه‌های مهم شهری بندرعباس، ادامه داد: در شهر بندرعباس با وجود مشکلات مالی سال ۹۸، پروژه‌های عمرانی خوبی افتتاح شد که بیشتر آن شامل پل‌های روگذر و گسترش فضای سبز بود. تداوم این پروژه‌ها تا حد زیادی به شرایط مالی عمومی جامعه و میزان درآمدزایی شهرداری بستگی دارد.

امیری خاطرنشان کرد: مهمترین وظایف شوراها نظارت بر عملکرد شهرداری و بودجه و اعتبارات آنهاست؛ بنابراین اگر شوراها بنیه نظارتی خود را تقویت کنند، این موضوع باعث اعتمادسازی در میان مردم خواهد شد البته این موضوع نیز نیازمند آموزش است زیرا بسیاری از اعضای شورا بعد از انتخاب شدن فاقد آموزش و تجربه لازم هستند، لذا این ضعف آموزش سبب می‌شود بسیاری از اعضا شورا نتوانند نقش خود را به خوبی ایفا نمایند.‌

کد خبر 423024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.