توزیع ۳۸۲ کارتن تفکیک زباله بین شهروندان گرگانی

معاون خدمات شهری شهردار گرگان از تجهیز منازل محلات شهرک سروش، مینا گل و شهرک تالار به کارتن پلاست برای اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء خبر داد.

به گزارش ایمنا، موسی‌الرضا صفری با بیان اینکه اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا از بهمن ماه سال ۱۳۹۸ در منطقه یک شهرداری گرگان به صورت پایلوت آغاز شد و هم اکنون در حال انجام است، اظهار کرد: تفکیک زباله از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا با انجام این کار زباله‌های خشک مانند شیشه، کاغذ و پلاستیک که قابلیت بازیافت و تأثیر مستقیم در محیط زیست دارد، جداسازی می‌شود.

وی افزود: در این مدت ۳۸۲ کارتن پلاست ۱۲۰ لیتری به مجتمع‌های مسکونی تحویل و به ۷۸۰ خانوار آموزش اصول طرح تفکیک زباله از مبدا ارائه شد، البته با توجه به شیوع ویروس کرونا آموزش چهره به چهره به شهروندان متوقف شده است، اما پیمانکار جمع‌آوری پسماند فعال است.

معاون خدمات شهری شهردار گرگان خاطرنشان کرد: کد اختصاصی به مجتمع‌ها اختصاص و ایستگاه جمع‌آوری در چهارراه توشن جانمایی شد؛ تبلیغات محیطی نیز انجام شده است.

صفری گفت: برای اجرای بهتر طرح از شهروندان درخواست می‌کنیم زباله‌های خود را رأس ساعت ۱۹ تا ۲۱ داخل مخازن سطح شهر قرار دهند و با پیمانکار طرح تفکیک زباله از مبدا همکاری کنند تا حجم تولید زباله در شهر گرگان کاهش یابد و محیط زیست سالم‌تری داشته باشیم.

کد خبر 422998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.