استان اصفهان یک شهرستان سفید دارد/۷ بیمارستان ریفرال کرونا هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شهرستان بوئین و میان دشت تنها شهرستان سفید در بحران کرونا در استان اصفهان است.

طاهره چنگیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر منحنی بیماری کرونا در اصفهان در چند روز اخیر شیب ملایم رو به بالا داشته است و این حاکی از صعود روند بیماری است و موارد بستری بیماری در حال کاهش و موارد سرپایی دارای افزایش بوده است.

وی با بیان اینکه فعلاً تنها شهر بوئین و میاندشت در استان وضعیت سفید دارد، گفت: تیران و کرون هم در خبرها اعلام شد، اما این شهرستان وضعیت سفید ندارد و تنها بوئین و میاندشت در استان اصفهان از وضعیت سفید برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص تحقیقات انجام شده برای دست‌یابی به دارو یا واکسن کرونا در استان اصفهان، گفت: طرح‌های تحقیقاتی متعددی در استان تاکنون انجام شده که بیش از ۵۰ طرح تحقیقاتی در دانشگاه تصویب و مطالعات آنها در حال انجام است و برخی از این مطالعات هم منجر به اصلاح رویه‌های درمانی و تشخیصی و وارد چرخه درمان شده و برخی دیگر هم نیازمند تکمیل است.

کمبود برخی تجهیزات در بیمارستان‌های ریفرال کرونا در اصفهان

وی با اشاره به کمبود تجهیزات و امکانات در بیمارستان‌های استان گفت: حداقل تجهیزات و امکانات سرمایه‌ای مورد نیاز در بیمارستان‌ها تأمین شده اما برخی امکانات مهم دیگر نیازمند کمک مالی است برای مثال دستگاه سی‌تی‌اسکن که در اغلب شهرستان‌ها به آن نیاز دارند باید تکمیل شود همچنین برای افزایش رادیولوژی‌های پرتابل و ونتیلاتور در استان برنامه‌ریزی لازم در حال انجام است.

وی در خصوص تکمیل دستگاه سی‌تی‌اسکن در شهرستان‌ها گفت: قرارداد خرید این دستگاه‌ها صورت گرفته هرچند توان تأمین آنها برای همه شهرستان‌ها نیست، اما برای اغلب شهرستان‌ها دستگاه سی‌تی‌اسکن مورد تقاضای آنها تأمین می‌شود.

چنگیز در خصوص هزینه اقلام مصرفی بهداشتی در بیمارستان‌های استان، اظهار کرد: هزینه اقلام مصرفی در بیمارستان‌های دانشگاهی استان اصفهان در هفته پنج میلیارد تومان است که تنها شامل اقلام حفاظتی مانند گان، ماسک، دستکش و دیگر اقلام است.

وی درباره شرایط تأمین داروی مورد نیاز برای بیماران مبتلا به کرونا اظهار کرد: کرونا به دلیل نداشتن درمان قطعی خاص هنوز داروی خاصی ندارد و تنها مراقبت‌ها از بیمار باید صورت بگیرد و عوارض آن نیازمند دارو است و در این زمینه هم مشکل کمبود دارو در استان نداشته‌ایم.

کدام بیمارستان‌ها در اصفهان بیماران کرونایی را پذیرش می‌کنند؟

چنگیز در خصوص بیمارستان‌های مرجع درمان کرونا در استان، گفت: بیمارستان فاطمه زهرا نجف‌آباد دیگر به عنوان مرجع کرونا نیست و بیماران نجف‌آباد به دلیل کاهش تعداد به اصفهان ارجاع می‌شوند، بیمارستان‌های صاحب‌الزمان شهرضا، اشرفی خمینی‌شهر و شفای کلیشاد همچنان ریفرال کرونا هستند، اما آنها هم به زودی از مرجعیت درمان کرونا خارج‌شده و بیماران خود را به اصفهان ارجاع می‌دهند.

وی افزود: در شهر اصفهان هم کماکان چهار بیمارستان خورشید، عیسی‌بن مریم، امین و غرضی مرجع درمان بیماری کرونا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص آینده بیماری کرونا تصریح کرد: باید کماکان با کرونا زندگی کرد بنابراین اگر آداب زندگی با کرونا را یاد بگیریم و عادت‌های غلط گذشته را اصلاح کنیم می‌توانیم این بیماری را کنترل کنیم.

وی افزود: دیگر نمی‌توانیم رفتارهای قبل از کرونا مانند فاصله‌های نزدیک، دست دادن‌ها، فراموش کردن شستشوی دست‌ها را داشته باشیم و در صورت رعایت نکردن این رفتارهای بهداشتی قطعاً افزایش کرونا را خواهیم داشت.

چنگیز در خصوص آخرین وضعیت ابتلاء و مرگ و میر کادر درمانی اصفهان ناشی از بیماری کرونا نیز گفت: دو نفر از پزشکان اصفهان تاکنون بر اثر ابتلاء به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 422774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.