۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
ایجاد کمربند سبز در آمل

شهردار آمل گفت: به دنبال ایجاد فضای سبز مناسب در کمربندی‌های شهر هستیم و این طرح امسال اجرایی می شود.

به گزارش ایمنا، سیدحمید هاشمی اظهار کرد: خوشبختانه مدیران عامل سازمان‌های وابسته شهرداری برنامه‌های قوی و قابل دفاعی در سال ۹۹ برای بخش‌ها و حوزه‌های مختلف سطح شهر تصویب و ارائه کردند، که امیدواریم با اجرایی شدن تعدادی از آنها در سال جاری و فراهم شدن زیرساخت‌های تعدادی دیگر، خدمات درخور توجهی به شهروندان فهمیم آملی ارائه شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ شاخصه اصلی توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هر جامعه است و توقع و انتظارات از شهرداری برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری نیز بالاست، گفت: البته برنامه‌های خوبی توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری آمل تدوین شده و زحمات زیادی هم در این خصوص در بخش‌های مختلف و در سال گذشته کشیده شده است.

شهردار آمل گفت: اعتقاد داریم که هر قدر در موضوعات مختلف شهری با نگاه فرهنگی و فرهنگ سازی هزینه کنیم به همان مقدار باعث ارتقا سطح فرهنگی و اجتماعی شهروندان ارتقا خواهد یافت و در مقابل بزهکاری‌ها و بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت.

هاشمی به ظرفیت‌های بالای فنی در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل اشاره کرد و گفت: نوسازی ناوگان آتش نشانی شهرداری و بکارگیری ماشین آلات جدید همسو با بلندمرتبه سازی شهری پیشرفتی نداشته و به طور حتم در سال جاری این اتفاق مهم برای سازمان آتش نشانی آمل عملیاتی خواهد شد.

وی بر انجام آموزش‌ها و خلاقیت‌های هنری در راستای ارتقای فرهنگ ایمینی در میان شهروندان تاکید کرد و گفت: ارائه این آموزش‌ها باعث افزایشی ضریب سلامت و امنیت جانی شهروندان شود باید در سال جاری پیگیری و حتماً در حوزه آموزش این سازمان قرار گیرد.

شهردار آمل از رویکرد سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری آمل به سمت بومی کردن کاشت درخت در این شهر ونیز بکارگیری شیوه‌های جدید آبیاری در حوزه فضای سبز شهری را ارزشمند خواند و گفت: سند خوردن و پلاک‌کوبی درختان در بلوارها، اصلاح روش‌های سنتی فضای سبز و اجرا کردن برنامه‌های جدید در این بخش برای شهروندان با توجه به سلایق متفاوت امری مهم است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

هاشمی با بیان اینکه توجه جدی به پارک هلومسر و ایجاد تفرجگاه و حضور بیشتر شهروندان را در این پارک داریم و حتی با سازمان جنگل‌ها وارد مذاکره و خبرهای خوبی برای این پارک درراه است، گفت: کمربندی‌های برون شهری آمل به لحاظ فضای سبز انصافاً جلوه‌های نازیبایی دارد و در تعامل با اداره راه و شهرسازی و پیشنهادی که شهرداری ارائه کرده، به دنبال ایجاد فضای سبز مناسب در کمربندی‌های آمل هستیم و انشاالله امسال اجرایی خواهد شد.

کد خبر 422574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.