شریعتی‌نیا: منطقه علی آباد کلنگان تعیین تکلیف شود

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان گفت: ساخت‌وسازها در منطقه علی آباد کلنگان اصفهان با وجود آنکه سالیان سال است نقشه برداری آن انجام شده و به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسیده اما همچنان دچار بلاتکلیفی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پورمحمد شریعتی‌نیا در بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرستان اصفهان که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: شیوع کرونا بسیاری از فعالیت‌ها در سراسر جهان را به تعلیق در آورد؛ حتی طواف کعبه نیز تعطیل شد درحالی که تکرار چنین رخدادی را هرگز به یاد نداریم.

وی با اشاره به وقفه حدود سه ماهه در برگزاری جلسه علنی شورای شهرستان به علت شیوع کرونا، افزود: سعی داشتیم در اولین فرصت به بررسی موضوعاتی که در حوزه شهرستان مربوط به اداره کل راه و شهرسازی می‌شد بپردازیم تا به مشکلات شهرستان اصفهان در این رابطه رسیدگی شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان با بیان اینکه تصمیم‌گیری شوراها باید با رویکردی دنبال شود که شهرها را برای تمام اهالی آن زیست پذیرتر کنند، افزود: وقتی سخن از اصفهان می‌شود تصورها سمت شهر اصفهان می‌رود؛ اگرچه شهر اصفهان نیز دارای مناطق کمتر برخوردار است اما این وضعیت در دیگر شهرها و روستاهای شهرستان اصفهان بیشتر وجود دارد.

وی به احداث پروژه رینگ چهارم حلقه حفاظتی شهر اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: آزادسازی برای این پروژه یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری اصفهان است؛ این آزادسازی‌ها از متری ۳۰۰ هزار تومان تا هفت میلیون تومان برای شهرداری هزینه دربردارد و گاهی ناچار به خریداری و آزادسازی املاک تجاری نیز می‌شویم.

شریعتی‌نیا اضافه کرد: ساخت‌وسازها در منطقه علی آباد کلنگان اصفهان با وجود آنکه سالیان سال است نقشه برداری آن انجام شده و به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسیده اما همچنان دچار بلاتکلیفی است.

وی خاطرنشان کرد: لازم است با همکاری راه و شهرسازی دست دلالان و واسطه‌ها از زمین‌های این منطقه کوتاه شده و تکلیف زمین‌هایی که برخی از آن‌ها وارد محدوده و برخی دیگر خارج از محدوده است، ساماندهی شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان با بیان اینکه بنیاد مسکن به نسبت گذشته همکاری خوبی با شهرداری‌ها دارد، اضافه کرد: بنیاد مسکن یک نهاد انقلابی است که باید برای تهیه مسکن مردم زمینه سازی کند بنابراین نباید مانند یک بنگاه اقتصادی به حوزه مسکن نگاه کند.

کد خبر 422522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 14
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    20 3
    سلام خدا را شکر بلاخره یک نفر پیدا شد حق وحقوق ما را بگیره ما یکی از مالباختگان زمین های علی اباد کلنگان هستیم خواهش میکنم نگذارید حق ما ناحق بشه و مشکل زمین ها را هر چه سریع تر حل کنید ما مستاجر هستیم وبه امید صاحب خانه شدن این زمین را خریده ایم از شما سپاسگزارم
  • سلام خیلی خیلی از شما ممنونم که فکر ما مستجرها هست IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    12 1
    سلام واقعا ممنویم و تشکر از لطف تون که به فکر ما هستید واقعا حق ما ضایع شده روی این زمین ها لطفا این کار زمین ها را زودتر حل کنید تا ما هم مشکلاتمان حل شودخشته نباشید تشکر از لطفتون
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    13 0
    ما با هزاران امید وآرزو این زمینها را خریده ایم به خدا قسمتان میدهیم که مشکل این زمینها را حل کنید
  • احمد حبیبی IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    12 2
    باسلام امیدوارم که هر چه زود تر تکلیف مارو روشن کنند چند ساله که لحظه شماری میکنیم واسه روزی که زمینها تفکیک شده تحویل ما بدن تمام اومید ما همین تیکه زمینیه که سالها چشم دوختیم بهش ،خاهشمندم از تمام مسعولین که تا اواخر سال زمینها تکلیف مشخص وتحویل صاحبان بگردد ممنون وتشکر،بایاری خداوندبزرگ
  • پارسا IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    11 1
    خواهش میکنیم به درد دل ما برسید