تلاش برای افزایش حقوق کارگران/ ۹۰ درصد کارگران قرارداد موقت هستند

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان گفت: حقوق بازنشستگان و کارگران این سازمان کمتر از سایرین بوده و تلاش‌ها برای همسان سازی حقوق این قشر نیز در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ظهر امروز پنج‌شنبه _۱۱ اردیبهشت‌ماه_ اصغر برشان، در مراسم رونمایی از تندیس کارگر که به همت منطقه ۵ و سازمان زیباسازی شهرداری در بلوار کارگر نصب شد، اظهار کرد: در سال جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا، جلسات مختلف به منظور بیان خواسته‌های جامعه کارگری در فضای مجازی برگزار شد.

وی با بیان اینکه یکی از مهترین دغدغه‌های جامعه کارگری، مسئله مزد است گفت: تلاش‌های بسیاری برای تغییر وضعیت جاری انجام شده است. با اعلام مخالفت‌های جامعه کارگری و اعتراض به دخالت نداشتن این قشر در تصویب حداقل حقوق سال ۹۹، مقرر شده است تا شورای عالی کار مجدداً تشکیل جلسه داده و موارد مربوطه مجدداً بررسی شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر ادامه داد: نمایندگان و رئیس قوه قضائیه نیز در این بار موضع گرفته و بنابراین امیدواریم این خواسته جامعه کارگری دیده و مزد این قشر که در شرایط فعلی تنها ۵۰ درصد تورم در آن محاسبه شده است، در حقوق و دستمزد جدید منظور شود. همچنین دولت باید به منظور حمایت از کارگر و کارفرما در کنار افزایش حقوق و دستمزد برای این قشر سبدهای حمایتی در نظر بگیرد.

برشان درباره سایر مشکلات جامعه کارگری نیز خاطرنشان کرد: یکی از معضلاتی که قشر کارگری از دیر باز تاکنون با آن مواجه است، نبود امنیت شغلی است. بر اساس آمار موجود ۹۰ درصد از کارگران، قرارداد موقت هستند.

وی درباره تعداد ثبت نام کنندگان بیمه بیماری ناشی از کرونا گفت: با اینکه تاکنون بیش از ۴۷ هزار نفر در این بار ثبت نام کرده‌اند اما تاکنون هیچ خبری از پرداخت حق بیمه این افراد نیست.

دبیر اجرایی خانه کارگر در مورد عرضه سهام شستا در بورس اوراق بهادار تهران نیز گفت: یکی دیگر از معضلات جامعه کارگری مربوط به سازمان تأمین اجتماعی و بازنشستگان تأمین اجتماعی است. حقوق بازنشستگان و کارگران این سازمان کمتر از سایرین بوده و تلاش‌ها برای همسان سازی حقوق این قشر نیز در حال انجام است. عرضه سهام شستا در بورس نیز تنها بر اساس دستور دولت بوده است با این حال وجه ناشی از فروش سهام آن باید به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی بازگشته و مجدداً در امر سرمایه‌گذاری مصرف شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ظهر امروز پنج‌شنبه _۱۱ اردیبهشت‌ماه_ مراسم رونمایی از تندیس کارگر در محل خانه کارگر اصفهان با حضور جمعی از مقامات استانی و انتظامی از جمله قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان، محسن نیرومند مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان و آرش اخوان مدیر کل اداره فنی و حرفه‌ای استان اصفهان برگزار شد.

کد خبر 421516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.