برگزاری طرح رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه در بیش از ۸۹۰۰ مدرسه

معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با ارسال شیوه‌نامه‌ای به استان‌ها، از برگزاری، طرح رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه در ۸ هزار و ۹۳۲ مدرسه، مراکز دارالقرآن و کانون‌های فرهنگی و تربیتی سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاونت پرورشی و فرهنگی در اجرای راهکار ۸-۸ سند تحول با موضوع مشارکت فعال آموزش و پرورش در مواجهه با نیازهای فوری جامعه از قبیل بیماری‌های فراگیر و خدمت به محرومین از زیر نظام راهبری و مدیریت سند تحول و همچنین در پاسخ به مطالبه رهبر معظم انقلاب در خصوص مواسات و کمک مؤمنانه که در نیمه شعبان مطرح فرمودند، شیوه‌نامه اجرایی طرح رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه را تدوین و به استان‌ها ارسال کرد.

بر این اساس؛ اولین مرحله این رزمایش با محوریت سازمان دانش‌آموزی در ۸ هزار و ۹۳۲ مدرسه، کانون و مرکز دارالقرآن در تاریخ ۲۰ اردیبهشت و همزمان با میلاد حضرت امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) در سراسر کشور برگزار می‌شود.

این حرکت خیرخواهانه یک فرصت تربیتی و اجتماعی است تا بخشی از آلام و خسارت‌های خانواده‌های نیازمند و آسیب‌پذیر از بیماری کرونا را تسکین بخشد.

بر اساس این شیوه‌نامه، ستاد پشتیبانی و برنامه‌ریزی شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی در سطوح؛ ملی، استانی، منطقه‌ای و مدرسه‌ای تشکیل، مقدمات را فراهم و فرایند جمع‌آوری و توزیع هدایا را پیگیری می‌کند.

کد خبر 421468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.