۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰
آیا ضایعات پوستی از علائم کرونا است؟

رئیس مرکز بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت اصفهان گفت: بعضی از مبتلایان به کرونا برخی ضایعات پوستی دیده شده اما نکته اینجا است که این موضوع که ضایعه پوستی از علائم و نشانه‌های ابتلا به کرونا باشد هنوز به اثبات نرسیده است و هنوز مشخص نشده که این ضایعه‌های پوستی به خاطر کرونا است.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در بعضی از مبتلایان به کرونا برخی ضایعات پوستی دیده شده است، اظهار کرد: نکته اینجا است که این موضوع که ضایعه پوستی از علائم و نشانه‌های ابتلاء به کرونا باشد هنوز به اثبات نرسیده است و هنوز مشخص نشده است که این ضایعه‌های پوستی به خاطر بیماری کرونا است یا این موضوع تصادفی است و دو بیماری با هم همزمان شده است.

وی ادامه داد: این احتمال برای این موضوع مطرح است که ضایعات پوستی ایجاد شده تنها یک همزمانی باشد، البته اثبات وجود ضایعه پوستی در بیماری کرونا به زمان و انجام تحقیقات بیشتر نیاز دارد تا دلیل اصلی این ضایعات پوستی مشخص شود.

رئیس مرکز بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با توضیح اینکه از نظر معیارهای بیماریابی، معیارها و علائم بیماری کرونا همان علائم قبلی یعنی تب، لرز، سرفه، تنگی نفس و … است، تصریح کرد: برای اینکه بگوییم اگر کسی ضایعه پوستی پیدا کرد، باید از نظر ابتلاء به کرونا ویروس بررسی شود، هنوز زود است.

وی در پاسخ به اینکه آیا آب شرب می‌تواند عامل انتقال کرونا باشد، گفت: کرونا با مصرف آب و غذا منتقل نمی‌شود، همچنین احتمال انتقال کرونا از طریق محصولات کشاورزی که شاید با پساب آبیاری شوند، نیز وجود ندارد.‌

کد خبر 421450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Arsalan IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    2 0
    من همون روزای اول به این ضایعه پوستی ، البته خفیف تر از این عکس ک گذاشتین مبتلا شدم اما خب یجورایی احساس میکنم بخاطر الکل زیاد بود ک استفاده میکردم.چون هم فقط دستم بود هم خداروشکر الان داره بهتر میشه.