گردان: مردم به حاکمیت محلی اعتماد دارند

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: شوراها اقدامات خود را متناسب با نیازهای مردم دنبال کرده و به‌واسطه ارتباط دائمی که با اقشار مختلف دارند، نمونه بارز مردم‌سالاری هستند.

کامران گردان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با انتقاد از کمرنگ شدن نقش شوراها در تصمیم‌گیری‌های کشور، اظهار کرد: نقش شوراها در قانون اساسی مشخص شده اما تاکنون آنگونه که نیاز بوده، این موضوع مورد توجه مجلس نبوده است.

وی ارتقای سطح امکانات اجتماعی، اقتصادی و رفاهی در سطح شهر با همکاری مردم و نخبگان را هدف شورای شهر همدان اعلام کرد و افزود: شورای شهر با تمام فراز و نشیب‌هایی که در مقابل خود احساس می‌کرد، تلاش کرد برای ایجاد حلقه وصل میان مردم و مسئولان نقش‌آفرینی کند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: شوراها اقدامات خود را متناسب با نیازهای مردم دنبال کرده و به‌واسطه ارتباط دائمی که با اقشار مختلف دارند، نمونه بارز مردم‌سالاری هستند.

وی با تاکید بر اینکه مردم به حاکمیت محلی اعتماد دارند، اضافه کرد: راه‌اندازی سامانه جامع شفافیت که اقدامات شورا را در دسترس مردم می‌گذارد، ایجاد زیرساخت‌های شهرداری هوشمند و توزیع متوازن بودجه در تمام نقاط شهر در جهت ارتقای میزان عدالت اجتماعی از جمله اقداماتی است که به واسطه آن سعی در جلب اعتماد مردم همدان داشته‌ایم.

گردان با بیان اینکه با وجود تلاش بسیار در تحقق درآمد پایدار موفق نبوده‌ایم، ادامه داد: با جذب سرمایه‌گذاران از طریق تصویب بسته‌های تشویقی و با تعامل میان مدیریت شهری و سایر نهادهای خدمات‌رسان، در جذب درآمدهای پایدار اقداماتی انجام شده و اگر منتج به نتایج مطلوبی نشده، این موضوع به تبعات معضلات کلان کشور در حوزه اقتصادی بازمی‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: ۸۲ درصد مصوبات شورای شهر در کمیته انطباق به تصویب رسیده که نشان از قانونمندی شورای شهر دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به حضور دو طیف متفاوت سیاسی در ترکیب اعضای شورا، ادامه داد: اعضای شورا پایبند به خطوط سیاسی مختلف هستند اما با همگرایی و پرهیز از مطرح کردن مسائل سیاسی در داخل شورا، سعی شده این دو طیف با یکدیگر مقابله‌ای نداشته باشند.

کد خبر 421449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.