احیای نهر هزار ساله توسط شهرداری خمینی‌شهر

شهردار خمینی‌شهر از احیای یک نهر هزار ساله توسط شهرداری این شهر خبر داد.

علی‌اصغر حاج‌حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در طول سالیان دراز، زمین‌های کشاورزی و باغات بسیاری از مناطق ماربین از جمله صحرای خوشاب توسط نهر هزار ساله " گَبر" سیراب می‌شد، اما  از حدود ۳۶ سال قبل به دلیل پیشروی شهرسازی مدرن خشک شده بود.

وی با بیان اینکه طول این مادی ۱۰ کیلومتر است که در مسیر خود درخت‌های چنار بسیاری را سیراب می‌کند، خاطرنشان کرد: پس از بررسی و جلسات متعدد شهرداری و شورای اسلامی خمینی‌شهر با مسئولان شرکت آب منطقه‌ای، حقابه ۱۲۰ لیتر آب در ثانیه به مادی " گبر" اختصاص داده و با تلاش پاکبانان شهرداری ۷۰۰ هزار مترمربع از اراضی این منطقه از زباله و نخاله پاکسازی شد.

شهردار خمینی شهر با بیان اینکه آب زاینده‌رود در حدود دو کیلومتر از طول این مادی جاری و سبب سیراب شدن درختان طول مادی "صحرای خوشاب" شد، افزود: هزاران درخت تناور چنار کاشته شده در حدفاصل میدان آیت‌الله صهری (میدان کوزه) تا کوچه‌های ۱۲۴، ۱۱۰ و اراضی باغ و برج واقع در خیابان شریعتی شمالی سیراب شد.

حاج حیدری عنوان کرد: دو تا سه نوبت در هر ماه، آب در نهر جاری می‌شود که هر نوبت پنج تا هفت روز دوام دارد، این اقدام نه تنها اکوسیستم منطقه را متحول کرده بلکه سبب رونق صنعت گردشگری می شود.

کد خبر 421316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.