افزایش ۲۵ هزار واحدی شاخص کل بورس امروز ۹ اردیبشهت

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز خود با ثبت رشد ۲۵ هزار واحدی به رکورد تاریخی ۸۴۶ هزار واحد دست یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه_ ۹ اردیبهشت‌ماه_ با افزایش ۲۵ هزار و ۵۰۳ واحدی به ۸۴۶ هزار و هشت واحد رسید و ضمن ثبت رکوردی جدید هشتمین ابر کانال تاریخ خود را نیز فتح کرد.

از تغییرات شاخص‌های دیگر بورس تهران می‌توان به افزایش ۴۸۸۲ واحدی شاخص هم وزن، ۶۷۸۵ واحدی شاخص قیمت، ۱۹ هزار و ۷۷ واحدی شاخص بازار اول، ۴۹ هزار و ۸۳۱ واحدی شاخص بازار دوم، ۲۲ هزار و ۸۹ واحدی شاخص صنعت، ۱۳۶۲ واحدی شاخص ۳۰ شرکت بزرگ و افزایش ۱۱۳۲ واحدی شاخص ۵۰ شرکت بزرگ اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات بورس تهران برابر با ۶۷۰۶ میلیون سهم بود که با تعداد یک میلیون و ۱۸۷ هزار و ۴۱۷ معامله و به ارزش بالغ بر ۸۸ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۷۹۹ میلیون ریال، داد و ستد شد.

ارزش کل بازار بورس نیز به ۳۱ میلیون و ۷۴۶ هزار و ۶۶۱ میلیارد ریال رسید و با عبور از ارزش ۳۱ میلیون میلیارد، در آستانه عبور از مرز ۳۲ میلیون میلیارد ریال قرار گرفت.

در این میان نمادهای "وغدیر"داناح" و " دانا" بیشترین افزایش قیمت و نمادهای " سمازن"خرینگ" و "پسهند" نیز بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

بر اساس اطلاعات فوق، بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز خود موفق به ثبت دو رکورد تاریخی جدید شد. اولین رکورد مربوط به عدد شاخص کل است که برای اولین بار قله ۸۴۶ هزار واحدی فتح کرد و رکورد دوم ارزش کل بازار بورس است که با عبور از ارزش ۳۱ میلیون میلیارد ریالی در آستانه ۳۲ میلیون میلیارد ریال قرار گرفته است.

کد خبر 421179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.