۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
"سیمین" در راه ایتالیا

فیلم سینمایی "سیمین" به هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سالنتو ایتالیا راه یافت.

به گزارش ایمنا، فیلم سینمایی "سیمین" به تهیه کنندگی و کارگردانی مرتضی آتش زمزم در هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم سالنتو در کشور ایتالیا شرکت خواهد داشت. این رویداد سینمایی شهریور ماه سال جاری (یکم تا ششم سپتامبر) برگزار خواهد شد.

"سیمین" فیلمی درباره علت خشک شدن زاینده رود و تاثیرات آن بر زندگی مردم بویژه کشاورزان است. قصه در فضایی استعاری روایت می شود و کاراکتر مادر در آن نمادی از آب و رودخانه است. قصه این فیلم برداشتی از مستند "رودی که کشته شد" است که بدون پرده به مشکلات اصلی زاینده رود و روند خشک شدن آن می پرداخت و سال ۹۳ در شانزدهمین جشن مستند سینمای ایران به عنوان بهترین فیلم برگزیده شد.

"سیمین" به عنوان فیلم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان اصفهان اکران شده بود.

این فیلم پیشتر در دهمین جشنواره بین المللی فیلم جاگران دهلی در هند نیز شرکت داشت و سال گذشته در فستیوال مردم و محیط زیست ایرکوتسک روسیه نیز جایزه ویژه هیأت داوران را تصاحب کرده بود. مسئولیت پخش جهانی این فیلم را که با همکاری بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده، سولماز اعتماد بر عهده دارد.

بازیگران فیلم عبارتند از: محمدرضا هدایتی، لاله اسکندری، محمد فیلی، جمشید صدری، پری کربلایی، سپیده مظاهری، مریم نقیب الذاکرین و (بازیگران کودک و نوجوان): امیرعباس رضایی و مریم عرب جعفری.

کد خبر 420764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.