۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
افزایش پسماندهای عفونی در بجنورد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بجنورد گفت: شیوع بیماری کرونا موجب افزایش پسماندهای بیمارستانی مرکز استان خراسان شمالی به میزان یک‌سوم در روز شد.

به گزارش ایمنا، روح‌الله عظیمی اظهار کرد: تا قبل از آغاز شیوع بیماری کرونا، پسماندهای تولیدی بیمارستان‌های بجنورد  ۱.۵ تن در روز بود که این رقم اکنون با افزایش ۶۰۰ کیلوگرم به دو تن و یکصد کیلوگرم رسیده است.

وی افزود: روزانه یک تن و ۸۱۱ کیلوگرم پسماند پزشکی در بجنورد جمع‌آوری می شد که ۱.۵ تن آن مربوط به بیمارستان‌های دولتی و بقیه از مطب‌ها و کلینیک‌های خصوصی و درمانگاه‌ها بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بجنورد با بیان اینکه بیمارستان‌های بجنورد تمامی پسماندهای عفونی خود را با دستگاه اتوکلاو بی‌خطرسازی می کنند، خاطرنشان کرد: شش بیمارستان و همچنین مطب‌ها و کلینیک‌ها در بجنورد زباله‌های عفونی خود را بی‌خطرسازی کرده و سازمان مدیریت پسماند آنها را جمع‌آوری و در محل تعیین شده در ارتفاعات «باباموسی» در شمال شرق شهر دفن می‌کند.

عظیمی با بیان اینکه در شرایط حاضر باید پسماندهای عادی را نیز آلوده قلمداد کرده و با ترتیب خاصی دفن کرد، از مردم خواست تا ماسک و دستکش های استفاده شده خود را در معابر عمومی رها نکنند و افزود: این اقلام باید در کیسه‌های پلاستیکی و جداگانه جمع شوند و لازم است تا همه مردم بهداشت فردی و توصیه و هشدارهای مربوط به بیماری کرونا را جدی بگیرند.

منبع: ایرنا

کد خبر 420760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.