چالش‌های حمل و نقل لندن در روزهای کرونایی

اتحادیه حمل و نقل ریلی و دریایی لندن در بیانیه‌ای اعلام کرد که به کارکنان شرکت اجازه حضور در محل کار بدون تجهیزات ایمنی شخصی را نخواهد داد؛ این در حالی است که صادق خان، شهردار پایتخت انگلستان خواهان کمک مالی از دولت برای راه‌اندازی متروی شهری و اتوبوس‌ها است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، روسای اتحادیه کارگری هشدار داده‌اند که در بحبوحه ناکامی دولت در حمایت از رانندگان به هنگام شیوع ویروس کرونا به این زودی‌ها امکان افزایش خدمات‌رسانی متروی شهری وجود ندارد. اتحادیه راه‌آهن، دریانوردی و حمل و نقل نیز شایعاتی را که در خصوص افزایش خدمات حمل و نقل ریلی از یازدهم ماه می تا هجدهم در میان مردم رد و بدل می‌شود، رد کرد. علاوه بر این، انجمن کارمندان حقوق‌بگیر شرکت حمل و نقل شهر مخالفت خود با بازگشایی دوباره خطوط قطار تا بازگشت به وضعیت امنیت کامل را اعلام کرده‌ است.

این در حالی است که شهردار لندن از یک سو متهم به  تهدید جان شهروندان است زیرا افرادی را که از طریق مترو به محل کار خود می‌روند، مجبور به سوار شدن در واگن‌های پر از جمعیت می‌کند و از سوی دیگر خواهان کمک مالی از سوی دولت برای راه‌اندازی دوباره سیستم‌های حمل و نقل شهری شده است و ادعا کرده که به زودی ممکن است مجبور به مصرف ذخایر نقدی شود. شبکه ترابری شهری لندن به پیروی از طرح حفظ مشاغل دولت از مرخصی دادن به کارکنان خودداری کرده است که این کار باعث کاهش فشار مالی نیز خواهد شد.

این روزها شایعات زیادی مبنی بر زمان افزایش خدمات حمل و نقل در میان مردم دست به دست می‌شود و این در حالی است که شرکت‌های حمل و نقل در تلاشند اقدامات لازم برای ارائه خدمات بیشتر را انجام دهند اما از زمان دقیق آن سخنی به میان نیاورده‌اند. اطلاعات منابع معتبر نشان می‌دهد که شرکت‌های قطار شهری قرار است با اتحادیه‌ها مشورت کنند و تاریخ دقیق افزایش ارائه خدمات قطار در دوران گسترش ویروس کرونا را با همدیگر مشخص کنند. این در حالی است که دبیر کل انجمن کارمندان حقوق‌بگیر شرکت حمل و نقل گفته است که اتحادیه آن‌ها با بازگشایی دوباره متروی شهری پیش از رسیدن به ایمنی کامل مخالف است.

در حال حاضر خدمات راه‌آهن بسیار محدود است و در نتیجه صدها هزار نفر از مردم مانند ماهی‌های ساردین در واگن‌های شلوغ متروی شهری به تردد می‌پردازند که همین امر باعث انتقادات تند و تلخ مردم از شهردار لندن شده است. صادق خان در مصاحبه با خبرنگاران پایتخت انگلیس گفته است که شبکه ترابری شهری لندن همانند دیگر کارهای تجاری است که بودجه مورد نیاز خود را از کرایه‌ها تامین می‌کند و به همین دلیل تعطیلی کامل آن‌ها می‌تواند ضربه‌های جبران‌ناپذیری به اقتصاد شهر وارد کند. علاوه‌بر این حقوق کارمندان حمل و نقل عمومی که بیش از ۱۰ هزار نفر هستند،  نیز از این طریق فراهم می‌شود و به همین دلیل تعطیلی کامل آن غیر ممکن است.

بسیاری از کارکنان سیستم‌های حمل و نقل عمومی لندن دست به اعتراض زده‌اند و کارفرمایان خود را متهم به کوتاهی در زمینه‌های مختلف کرده‌اند. به عنوان مثال، گروهی از این افراد ادعا کرده‌اند که روسای آن‌ها منافع مالی شرکت‌ها را بر حفظ سلامت و ایمنی کارکنان ترجیح داده‌اند و برخی دیگر نیز از نبود امکانات ایمنی شخصی در محل کار شکایت کرده‌اند. بسیاری از کارمندان از نبود تست‌های کنترل ویروس کرونا در محل کار خود خبر داده‌اند در حالی که برخی نیز از در دسترس نبودن امکانات نظافت سخن به میان آورده‌اند.

در پایان، روسای اتحادیه کارگری هشدار داده‌ اند که در بحبوحه ناکامی دولت در حمایت از رانندگان به هنگام شیوع ویروس کرونا به این زودی‌ها امکان افزایش خدمات‌رسانی متروی شهری وجود ندارد. علاوه بر این، از آنجا که کارکنان حمل و نقل نقش اصلی را در رساندن کارکنان دولت به محل کار و تحویل وسایل به مقصد ایفا می‌کنند، بنابراین تصمیم نهایی برای افزایش خدمات حمل و نقل باید به آن‌ها سپرده شود.

کد خبر 420725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.