خداحافظی همیشگی پراید/ خودروهای جدید در راه است

مدیرعامل گروه سایپا گفت: سه مدل خودروهای سواری پراید برای همیشه از سبد محصولات سایپا در بازار ایران خارج شد و عرضه شاهین، کراس‌اور جدید و دو خودرو فیس‌لیفت به بازار در سال ۹۹ به زودی صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی گروه خودروسازی سایپا در اینستاگرام با انتشار یک پست به نقل از سید جواد سلیمانی نوشت:

" مدیرعامل گروه سایپا خبر داد: توقف تولید دومین مدل پراید؛ یک ماه زودتر از موعد قبلی؛ پراید هیچ جایگزینی ندارد

عرضه شاهین، کراس‌اور جدید و دو خودرو فیس‌لیفت به بازار در سال ۹۹

دو مدل ۱۳۲ و ۱۱۱ از مجموع سه مدل خودروهای سواری پراید برای همیشه از سبد محصولات سایپا در بازار ایران خارج شد

برای پراید به عنوان یک خودرو با حدود قیمت ۲۶۰۰ دلار هیچ جایگزینی وجود ندارد، زیرا در شرایط فعلی و افزایش سرسام‌آور قیمت مواد اولیه و نوسان بازار ارز، تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌های واردات قطعات، تولید هیچ خودرو دیگری با این قیمت امکان‌پذیر نیست.

متاسفانه این ذهنیت بسیار اشتباه در جامعه شکل گرفته که قیمت‌های ۶۰ و ۷۰ میلیونی لجام‌گسیخته بازار آزاد به خودروساز مربوط است، در حالی که چنین نیست؛ پراید در آخرین طرح فروش سایپا با قیمت حدود ۴۰ میلیون تومان عرضه شده و این خودرو مدت‌هاست که در سایپا به فروش نمی‌رسد و منطقی است که قیمت آن در بازار آزاد به هیچ‌عنوان به شرکت خودروساز مرتبط نباشد و مثل هر کالای دیگری قیمت آن را فروشندگان و مالکان کالا تعیین می‌کنند و متاسفانه این افراد که عمدتاً واسطه‌ها هستند با بهره‌گیری از سایت‌های اینترنتی خرید و فروش خودرو قیمت‌ها را اعلام کرده و برای سود بیشتر دائماً بالا می‌برند.

برنامه ما در سایپا تغییر جدی و ملموس در سبد محصولات این گروه خودروسازی است و در همین راستا، همزمان با خروج پراید، تولید خودروهای به‌روز و جدید و نیز ارتقاء سطح کیفی محصولات قبلی را در دستور کار قرار داده‌ایم. "

کد خبر 420666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.