دمیدن جان دوباره در تن سوخته یک درخت/میراثی ۴۰۰ ساله در ناژوان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با اشاره به نقش هویتی ناژوان گفت: چنار مرتضی علی با قدمت ۴۰۰ سال در ناژوان میراث گرانبهایی در حوزه فضای سبز است که باید آن را با تمام توان حفظ و حراست کرد.

سید رسول هاشمیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این چنار قطور در محله دستگرد مربوط به دوره صفویه و زمان شاه عباس است که مردم محلی هنوز هم بعد از گذشت سالیان متمادی در اطراف آن نذری می‌پزند.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۲۰۰ هکتار عرصه ناژوان تنها ۲۴۰ هکتار آن  در اختیار شهرداری بوده و مابقی آن باغات شخصی است.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با اشاره به وجود ۱۶۷ هزار اصله درخت در ناژوان افزود: این میزان درخت و فضای سبز است که در قلب شهر اصفهان ناژوان را تبدیل به ریه شهر کرده است.

وی با اشاره به وجود مادی های متعدد در ناژوان، تصریح کرد: ۵۵ کیلومتر طول مادی ها و ۲۰۲ کیلومتر مساحت این مادی هاست که از این میان، «قمیش» عریض ترین مادی اصفهان و «سهم» پر سهم آبه‌ترین مادی اصفهان نیز در ناژوان وجود دارد.

هاشمیان اظهار کرد: بیش از ۳۶ هزار متر مربع باغچه‌های گلکاری شده و حدود ۱۴۰ هزار متر مربع متراژ چمن در ناژوان موجب ایجاد آرامش و تسکین روحی شهروندان می‌شود.

وی با اشاره به وجود برخی ناهنجاری‌ها مانند روشن کردن آتش در ناژوان، گفت: از شهروندان انتظار داریم همچون همیشه در حفظ و نگهداری از این فضای سبز که متعلق به همه مردم شهر اصفهان است کوشا باشند.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان افزود: با تلاش کارشناسان فضای سبز مجموعه ناژوان درختی که در سال گذشته در حاشیه رودخانه به واسطه روشن کردن آتش در کنار آن سوخته بود امسال احیا و سبز شد.

وی گفت: در کنار همراهی و مساعدت شهروندان اصفهانی با اجرای طرح های مختلف در طول سال همچون اجرای طرح گشت فضای سبز و گشت کنترل، بستن برخی از راه‌های ورودی و خاموش کردن روشنایی قسمت‌هایی از بوستان‌ها و اجرای تبلیغات گسترده، توانسته‌ایم تا حدودی روشن کردن آتش در این مجموعه را کنترل کرده و باعث کاهش تعداد آن شویم.

کد خبر 420343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.