دولت به مدارس غیردولتی بسته‌های حمایتی می‌دهد

وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت با اختصاص بسته‌های حمایتی به مدارس و مراکز غیردولتی تعطیل شده بر اثر انتشار ویروس کرونا موافقت کرد.

به گزارش ایمنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی با اشاره به اینکه بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی و آموزشی کشور ما در ماه‌های اخیر متأثر از شیوع بیماری ویروس کرونا بوده است، اظهار کرد: مدارس و مراکز غیر دولتی که با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی که عموماً هم فرهنگیان بازنشسته هستند تاسیس و راه‌اندازی شده‌اند که از این موضوع مستثنی نبوده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر سیاست آموزش و پرورش بر این اساس بوده است که تعطیلی مدرسه نباید موجب تعطیلی آموزش شود و مدارس و مراکز غیردولتی با بهره‌گیری از فضای مجازی و آموزش‌های الکترونیک در تحقق این امر نقش مطلوبی داشته‌اند، لذا دولت به منظور حمایت از این مدارس و جلوگیری از توقف فعالیت آنها بسته‌های حمایتی از جمله بخشودگی اجاره بها، امهال بیمه تامین اجتماعی کارکنان و تسهیلات کم بهره را تصویب کرده است.

عضو کابینه تدبیر و امید در تشریح این بسته حمایتی، خاطرنشان کرد: براساس مصوبه دولت کلیه مدارس غیر دولتی و مراکز آموزشی و پیش دبستانی‌های غیر دولتی دایر در فضاهای آموزشی وابسته به آموزش و پرورش از پرداخت اجاره بها به مدت چهار ماه از اسفند تا خرداد ماه معاف شدند.

حاجی میرزایی تصریح کرد: همچنین براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بیمه تامین اجتماعی کارکنان شاغل در این مراکز و مدارس و پیش دبستانی غیردولتی به مدت سه ماه مشمول امهال گردید.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تسهیلات اختصاص یافته به این موضوع، گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مقرر شد تسهیلات کم بهره تا مبلغ ۱۶میلیون تومان به میزان تعداد کارکنان شاغل در مدارس غیر دولتی مراکز آموزشی و پیش دبستانی‌های غیردولتی پرداخت شود که امیدوارم قبل از خرداد ماه پرداخت آن آغاز شود.

کد خبر 420315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.