۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
توضیحات مزروعی درباره تئاتر شهر

پس از انتشار مطلبی از مهدی مقدری عضو پیشین شورای شهر اصفهان درخصوص تحقق نیافتن وعده های شورای شهر در ساخت تئاتر شهر، مهدی مزروعی سخنگو و رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر اصفهان پاسخ ابهامات مطرح شده را داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مزروعی، در کانال تلگرام خود در مطلبی با موضوع "توضیحاتی درباره پروژه تئاتر شهر اصفهان و سینما همایون پیرو انتشار متنی منتسب به آقای مهدی مقدری در یک کانال تلگرامی" نوشت: "با عنایت به اینکه در متن منتسب به آقای مهدی مقدری در خصوص پروژه تئاتر شهر اصفهان و سینما همایون مواردی مطرح شده است که بعضا منطبق با واقع نیست موارد ذیل ارسال می شود و انتظار می‌رود مطابق اقتضائات قانونی و اخلاق رسانه ای در آن کانال درج شود :

۱. در خصوص پروژه احداث تئاتر شهر در محل سینما همایون فرصت سوزی بزرگی اتفاق افتاد لیکن دلیل این است که طی نزدیک به دوسال مذاکره که با محوریت ریاست محترم سابق شورا و پیگیری اعضای کمیسیون فرهنگی (مشخصا سرکار خانم روشن و آقای مقدری) انجام شده است، نظر بر این بوده است که حوزه هنری اصفهان سهم مالکیت خود در سینما همایون را به شهرداری اصفهان منتقل و سپس نسبت به طراحی و احداث تئاتر شهر اصفهان در آن محل اقدام شود اما حوزه هنری با استفاده از حقوق مالکانه و تاکید بر تجربیات و امکانات خود در احداث مجموعه های سینمایی و فرهنگی خواهان حضور در پروژه تئاتر شهر به صورت مشارکت بوده است و در نهایت به‌دلیل اصرار طرف مدیریت شهری بر موضع خود، موضوع بلانتیجه مانده و فرصت سوزی دوساله موصوف حادث می شود که لازم است عزیزان مذکور پاسخگو باشند.

۲. با خارج شدن سینما همایون از دستور کار، موضوع جانمایی مجدد مکان مناسب برای احداث تئاتر شهر، پیگیری و در نهایت زمینی به مساحت یک‌هزار و ۷۰۰ مترمربع تعیین و پس از طی یک فرآیند مشخص، کار طراحی پروژه به آقای علیرضا تغابنی -یکی از معماران ایرانی با سوابق درخشان داخلی و بین المللی- سپرده شد و در بودجه سال ۹۹ نیز با نظر مساعد همکارانم در کمیسیون فرهنگی و سایر اعضای شورای شهر، مبلغی معادل ۱۵ میلیارد تومان برای سال اول احداث پیش بینی و تصویب شده است.

شایان ذکر است: اولا مطابق زمانبندی مندرج در قرارداد طراحی، امیدوارم تیرماه ۹۹ کار طراحی نهایی شده و احداث آغاز گردد و ثانیا به عنوان یک گزینه شتاب دهنده مذاکرت موثری برای جذب شریک سرمایه گذار در دست انجام است.

۳. پس از تصدی ریاست کمیسیون فرهنگی توسط من و با همراهی همکارانم در کمیسیون فرهنگی و مدیران شهری در بودجه سال ۹۹ علاوه بر پروژه تئاتر شهر موارد زیر تصویب شد و به اجرا خواهد رسید:

تصویب مبلغ پنج میلیارد تومان برای احداث حداقل چهار تماشاخانه( بلک باکس) در فضای کراس آور واقع در ابتدای خیابان چهارباغ پایین

تصویب مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای تبدیل فضای موجود در فرهنگسرای باران به تماشاخانه(بلک باکس)

تصویب مبلغ یک میلیارد تومان برای حمایت از تولید تئاتر در اصفهان

با پیگیری ها و مذاکرات گسترده و فشرده مبلغ یک و نیم میلیارد به پروژه بازسازی تالار هنر اصفهان افزوده و این مجموعه در خرداد ماه به ظرفیت تئاتر اصفهان باز خواهد گشت.

۴. با مذاکره مجدد با حوزه هنری اصفهان موضوع احداث پردیس فرهنگی هنری در محل سینما همایون بصورت مشارکتی دوباره احیا و ردیفی به این منظور در بودجه ۹۹ گنجانده شد.

۵. به جرأت می توان گفت که تصویب موارد فوق الذکر در فضای فرهنگی و هنری اصفهان بی سابقه بوده است و امیدوارم بتوان با دور نگهداشتن این پروژه ها از آسیب های شیوع کوید۱۹ به اقتصاد شهری و حمایت اعضای محترم شورای شهر،مدیران شهری و اهالی فرهنگ و هنر بتوان در مدت باقیمانده از مدیریت شهری فعلی ، این موارد را نقطه‌ای مطلوب رساند."

به گزارش ایمنا، مهدی مقدری عضو پیشین شورای شهر اصفهان خطاب به اعضای فعلی شورای شهر در یادداشتی نوشته بود: "دوست و همکار عزیزم، سعید نظری، سخنگوی شورای شهر شیراز گزارشی تصویری از ساخت تئاتر شهر شیراز منتشر کرد و اعلام داشت تا پایان سال این تالار با سه سالن نمایش به بهره‌برداری می‌رسد. بی‌شک، این اقدام شورای شهر و شهرداری شیراز از ماندگارترین اقدامات آنها در دوره پنجم مدیریت شهری خواهد شد.

و اما اصفهان... با آنکه شوراهای شهر سه دوره اخیر همواره از ساخت تئاتر شهر در محور چهارباغ عباسی سخن گفتند و وعده دادند، هنوز هیچ...

سوای از همکاری نکردن حوزه هنری استان اصفهان برای پیشبرد این پروژه در محل سابق سینما همایون، کمیسیون فرهنگی دوره پنجم شورای شهر اصفهان از جلسات اول پیگیر این پروژه بود و با رایزنی ویژه توانست در بودجه سال ٩٨ هم مبلغ اولیه آن را به سند بودجه بیفزاید. اما همه اینها فعلا روی کاغذ است و البته وعده‌ها پررنگ‌تر از پیش و فعلا چشم انتظار شرکت مشاور!

در یک سال و چند ماهی که در این شورا بودم هیچ اراده‌ای از سوی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان نبود و طبیعی است این پروژه برای شهرداری در اولویت قرار نگرفت و به جای آن صدها میلیارد تومان برای سالن اجلاس سران که نه بازده اقتصادی دارد و نه منفعت عام فرهنگی و هنری، اختصاص یافت! البته من دلایل این بی‌عملی، اتلاف زمان، بی‌توجهی به هزاران علاقمندِ هنرهای نمایشی را می‌دانم و نیازی به توجیه دست‌اندرکاران نمی‌بینم.

اینک نه به عنوان عضو محروم شورای شهر اصفهان، بلکه به عنوان یک شهروند یادآور می‌شوم که فرصت چهارساله رو به اتمام است. همین..."

کد خبر 420282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.