افزایش ۶۲ درصدی تولید زباله‌های عفونی در سمنان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان گفت: پس از شیوع کرونا میزان تولید زباله‌ها و پسماندهای عفونی در شهر سمنان ۶۲ درصد افزایش داشته است.

حمیدرضا پیوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه بر اساس آمارهای رسمی میزان ابتلا به ویروس کرونا در روزهای پایانی سال قبل افزایش یافته و این رخداد در میزان تولید پسماندهای عفونی و بیمارستانی نشان داده شده است، گفت: در حالت عادی ماهانه ۱۹ الی ۲۰  تُن زباله عفونی در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی، درمانگاه‌ها و مطب‌های پزشکان در سمنان جمع‌آوری می‌شد که این میزان از ابتدای شیوع کرونا به ۳۲ تُن و ۴۰۰ کیلوگرم رسیده است.

وی با بیان اینکه زباله و پسماند یکی از عوامل انتقال ویروس کرونا است، ادامه داد: در بیمارستان درجزین و مهدیشهر یک دستگاه خودرو مجهز به حمل زباله‌های عفونی اختصاص داده شده که محموله‌ آن‌ها پس از اتوکلاو به مرکز امحای پسماندهای عفونی منتقل می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان با بیان اینکه بی‌خطرسازی پسماندهای بیمارستانی و پزشکی بر عهده‌ تولیدکننده است، گفت: در سمنان هم این امر توسط دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌ها انجام شده و تحویل شهرداری می‌شود.

پیوندی عنوان کرد: روزانه لباس‌های مخصوص گان و ماسک فیلتردار و دستکش ضد اسیدی بین کارگران شهرداری توزیع می شود و ۵۰ لیتر محلول جهت ضدعفونی خودرو حمل پسماندهای عفونی و خودروهای جمع‌آوری زباله استفاده می‌شود.

وی با بیان این‌که پاکبانان در خط مقدم مقابله با شیوع کرونا قرار دارند، تصریح کرد: از شهروندان درخواست می‌کنیم پسماندهای بیماران کرونایی بستری شده در خانه را به طور کامل ضدعفونی و بسته‌بندی کنند و راس ساعت ۲۲ هر شب به خارج از منزل انتقال دهند.

کد خبر 420092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.