حمایت شهرداری بجنورد از زباله‌گردها

شهردار بجنورد از شناسایی۱۶۳ زباله‌گرد در این شهر ۲۲۰ هزار نفری خبر داد و گفت: شهرداری و تشکل‌های مردم نهاد برای حمایت این قشر از جامعه بسته‌های معیشتی در نظر گرفته‌اند.

به گزارش ایمنا، هادی زارعی با بیان اینکه وجود زباله‌گردها، دستفروشان و متکدیان در سطح شهر ریشه در مشکلات اقتصادی دارد، اظهار کرد: جمع آوری زباله گردها با هدف مقابله با کووید-۱۹ انجام شده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای اقدامات مقابله با بیماری کرونا با برخی مشکلات فرهنگی و معضلات اقتصادی در سطح شهر روبه‌رو هستیم، افزود: به عنوان نمونه دست‌فروشان و زباله گردها بیشتر به خاطر مشکلات اقتصادی در شهر اقدام به عرضه اجناس و یا بازیافت زباله اقدام می کنند که سلامت خود و دیگران را به خطر می‌اندازند.

شهردار بجنورد با اشاره به  وظیفه اجتماعی و قانونی شهرداری در جمع آوری دست‌فروشان، زباله گردها و متکدیان افزود: شهرداری تنها تا ۲۴ ساعت می‌تواند متکدیان را  در مراکز خود  نگهداری کند و پس از این بازه زمانی باید به  نهادهای مسوول تحویل دهد.

زارعی اشاره به اقدامات شهرداری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پرداخت و افزود: ضدعفونی معابر شهر در تمام نقاط انجام  و برای آشنایی مردم با خطرات کرونا، توصیه‌های لازم با نصب بنر بویژه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی صورت گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای تامین سلامت مردم حتی در ناوگان اتوبوسرانی، فاصله گذاری اجتماعی الزامی شده است.

کد خبر 419967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.