خسارت روزانه ۸۰۰ میلیون تومان به درآمد حمل‌ونقل عمومی مشهد

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با تعطیلی حمل‌ونقل عمومی به دلیل مقابله با شیوع کرونا، روزانه ۸۰۰ میلیون تومان درآمد خود را در این حوزه ازدست داده‌ایم که نشان از اهمیت حفظ سلامت مردم برای شورای شهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا موحدی‌زاده امروز (دوشنبه) در هشتاد و نهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد، اظهار کرد: با شرایطی که شیوع ویروس کرونا برای مشهد به عنوان دومین کلانشهر بزرگ ایران به‌وجود آورد، در روزهای پایانی سال، شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری اهتمام زیادی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بکار گرفته، افزود: در زمان شیوع کرونا سعی شد نظافت، امنیت و ترافیک شهر دچار آسیب نشود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد از همراهی مردم در کاهش آمار ابتلا به کرونا تقدیر و تصریح کرد: در گام‌های ابتدایی توسط شورای شهر اعتبارات خوبی در اختیار شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی گذاشته شد.

وی با بیان اینکه در کنار اقدامات انجام شده به دنبال آن بودیم که اقشار آسیب‌پذیر که شغل و درآمد خود را ازدست داده‌اند آسیب زیادی از مشکلات ناشی از شیوع کرونا نبینند، ادامه داد: با پیشنهاد شهردار ۳۰۰ هزار بسته غذایی با همکاری آستان قدس، کمیته امداد، بهزیستی و سایر دستگاه‌ها میان اقشار آسیب‌پذیر توزیع شد.

موحدی‌زاده با اشاره به اینکه از تعداد بسته‌های غذایی ۵۰ هزار بسته سهم شهرداری بود که توزیع آن درحال انجام است، ادامه داد: بانک اطلاعاتی برای اطلاع از وصعیت اقشار آسیب‌پدیر در دست تهیه است که شورای اجتماعی محلات در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه از تاریخ ۲۵ اسفندماه مترو و از ۲۹ اسفندماه ناوگان اتوبوسرانی مشهد تعطیل شد، خاطرنشان کرد: روزانه ۸۰۰ میلیون درآمد خود را در این حوزه ازدست داده‌ایم که نشان از اهمیت حفظ سلامت مردم برای شورای شهر است اما زمانی که قرار شد بخشی از جمعیت برای رفتن به محل کار از اتوبوس استفاده کنند، تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه برخی از خطوط اتوبوس‌ فعال شدند و با اضافه شدن سایر اتوبوس‌ها ظرفیت این خطوط افزایش پیدا کرد تا موازین فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌ها رعایت شود.

در انتقادها از دولت گاهی انصاف رعایت نمی‌شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: دولت برای مدیریت شیوع کرونا سیاست کلی را را در نظر می‌گیرد و نمی‌توان معیشت مردم در این خصوص را نادیده گرفت بنابراین نباید تصمیم‌هایی که گرفته می‌شود، روند زندگی مردم را مختل کند.

وی افزود: تا وقتی که یک نفر مبتلا وجود دارد باید اقدامات پیشگیرانه ادامه پیدا کند و از معاونت حمل‌ونقل شهرداری نیز درخواست داریم مسئولیت مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل را جدی بگیرد زیرا در غیر اینصورت هر اتفاقی می‌تواند تبدیل به بحران شود.

موحدی‌زاده گفت: پایتخت کشور یا مشهد که دومین کلانشهر کشور است با شهری در استان آذربایجان شرقی متفاوت است و باید در تصمیم‌گیری‌های دولت این تفاوت در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: دولت تلاش خود را کرده و البته نقطه ضعف‌هایی نیز وجود دارد اما اینکه عده‌ای بخواهند تمام تقصیر را متوجه دولت کرده و از این فرصت برای حمله به دولت استفاده کنند، از دایره انصاف خارج است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: در مقابل، دولت نیز باید سنجیده‌تر عمل کرده و به طور مثال از قبل پیش‌بینی‌های لازم برای پرداخت وام یک میلیونی با حفظ کرامت انسانی مردم انجام می‌داد نه اینکه وقتی انتقادها شروع می‌شود دست به اصلاح رویه خود بزند.

کد خبر 419751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.