دولت فضای اقتصادی کشور را بر فضای سلامت جامعه تحمیل کرده است

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان با ورود جدی به کنترل شیوع بیماری در حمل‌ونقل عمومی سهم خود را در فاصله‌گذاری اجتماعی دنبال کرده است.

کورش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه کرونا نشان داده یک بحران غیرقابل پیش‌بینی بوده که حتی مبتنی بر دیدگاه‌ها و برداشت‌های کارشناسان در پیشرفته‌ترین کشورها نیز نیست، اظهار کرد: برخی از کشورها با اعمال محدودیت‌هایی در رفت‌وآمد تجربه موفقت‌آمیز برای مدیریت کرونا داشتند که ایتالیا نمونه شایسته آن است.

وی افزود: در ایران نیز با محدودیت‌هایی که در برخی از روزها اعمال شد، اکنون نتیجه آن قابل لمس بوده و آمار فوتی‌های روزانه نیز با کاهشی که داشت دو رقمی شده و شیب ابتلا به بیماری کرونا نیز در برخی از شهرها نزولی شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصمیماتی که در رابطه با فاصله‌گذاری هوشمند گرفته می‌شود را در تعارض با برنامه‌های دولت دانست و تصریح کرد: می‌بینیم که برای تهیه سیم‌کارت در مقابل دفاتر پیشخوان دولت ازدحام به‌وجود می‌آید و بازگشایی مشاغل و ادارات باعث عدم تحقق موازین فاصله‌گذاری در حمل‌ونقل عمومی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه وقتی محدودیت راه‌های مواصلاتی بین شهرستان‌ها و استان‌ها آزاد شود، بدیهی است که ترددها نیز افزایش خواهد یافت، ادامه داد: تصمیمات دولت به نحوی است که فضای اقتصادی کشور را بر فضای سلامت جامعه تحمیل کرده در حالی که باید بدانیم هیچ چیز مهم‌تر از سلامت مردم نیست.

محمدی خاطرنشان کرد: این رویه باعث شده حساسیت‌های مردم نسبت به شیوع کرونا تا حدودی کاهش پیدا کرده و شرایط به سمت عادی شدن پیش برود که ممکن است نتیجه این قبیل رفتارها در دو هفته آینده منجر به بحرانی شود که خسارات آن از خسارات اقتصادی که دولت پیش‌بینی کرده بود بیشتر باشد.

وی گفت: وقتی مسئولان وزارت بهداشت که از بدنه دولت هستند، نسبت به موج جدید کرونا هشدار می‌دهند، با چه قیمتی این ریسک دولت قابل پذیرش خواهد بود؟

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان اضاقه کرد: نیاز است دولت فضای اقتصادی را با مداخله خود در رابطه با مشکلات معیشتی مردم جبران کرده و در چند هفته پیشرو همچنان محدودیت‌ها وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری اصفهان با ورود جدی به کنترل شیوع بیماری در حمل‌ونقل عمومی سهم خود را در فاصله‌گذاری اجتماعی دنبال کرده، افزود: با هماهنگی ایجاد شده میان شهردار اصفهان و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نصب حائل بین مسافران و راننده در تاکسی‌های شهری تامین اعتبار شد و برای دوخت و نصب آن نیز خیرین پیش قدم شده‌اند.

محمدی با بیان اینکه در اتوبوسرانی و مترو نیز رعایت نکات بهداشتی به همین منوال دنبال می‌شود، ادامه داد: هماهنگی‌های لازم برای نصب مخزن‌های ضدعفونی کننده در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس بی‌آرتی انجام شده و علامت‌گذاری‌ها برای رعایت فاصله اجتماعی در داخل واگن‌های مترو و اتوبوس‌ها نیز درحال انجام است.

وی اضافه کرد: اجرای ایده فرهنگسرای مجازی و تولید محتواهای تبلیغاتی و آموزشی که از دوم اسفندماه آعاز شده و همچنان توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری ادامه دارد، در کاهش ترددها نقش بسزایی داشته است.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان نیز با تمام بخش‌های خود برای مدیریت ویروس در خط مقدم مبارزه با این بیماری از روز نخست تاکنون درگیر است.

وی ادامه داد: اگر نیاز به اعمال محدودیت‌ها در رفت و آمدهای درون شهری وجود داشته باشد، مدیریت شهری در تعامل با پلیس راهور و ستاد استانی مقابله با کرونا در این زمینه اقدام خواهد کرد.

کد خبر 419639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.