سرمایه در گردش کارگاه‌های فعال قالی بافی حداقل ۳ ماه باید تامین شود

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان این که با شیوع کرونا، فرشبافی در منازل رونق گرفته اما راه فروش داخلی و صادرات آن بسته شده است، گفت: باید سرمایه در گردش را برای کارگاه های فعال قالی بافی تامین کرد تا حداقل به مدت سه ماه حقوق قالی بافان را بپردازند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران فرحناز رافع با بیان این که کارگاه‌های متمرکز فرش بافی غیرفعال شده و بر این اساس مکاتباتی صورت گرفته تا این کارگاه‌ها را بتوان مورد حمایت قرار داد، اظهار کرد: باید موضوع سرمایه در گردش تولیدکنندگان برای صادرات تامین شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: تولیدکنندگان غیرمتمرکز فرش دستباف که در منازل به امر فرش بافی می‌پردازند، تولید بیشتری داشته و پس از کرونا در این بخش اثر مثبت داشته است؛ اما اکنون برای پرداخت حقوق این قالی بافان، مشکلات زیادی وجود دارد.

وی تصریح کرد: درخواست تولیدکنندگان این است که سرمایه در گردش برای سه تا چهار ماه به کارفرماهای کارگاه‌های فعال فرش بافی داده شود تا حقوق کارگران خود را بتوانند بپردازند؛ این در حالی است که باید تسهیلات کم بهره نیز به قالیبافان اختصاص یابد؛ زیرا وام ۲۸ درصدی به درد قالی بافان نمی خورد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران خاطرنشان کرد: یکی از درخواست ما در حوزه فرش آن است که سرمایه در گردش کارگاه‌های فعال قالی بافی را برای مدت سه تا چهار ماه تامین شود.

کد خبر 419080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.