جمع‌آوری ۱۵ تن زباله کارگاه‌های سورتینگ در آستارا

شهردار بندر آستارا از جمع‌آوری ۱۵ تن زباله تولیدی کارگاه‌های بسته‌بندی و سورتینگ در محدوده این شهر خبر داد.

جواد معیتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این مقدار زباله از ورودی شهر، حاشیه تالاب استیل و پشت باغ پرندگان توسط نیروهای خدمات شهری به روش مکانیزه جمع‌آوری شد.

وی افزود: آستارا به لحاظ موقعیت مرزی و اقتصادی به عنوان یکی از شهرهای مهم استان گیلان و کشور در زمینه صادرات محصولات کشاورزی محسوب می‌شود و عملیات بسته‌بندی و سورتینگ محصولات کشاورزی در ۱۸ سوله این شهر انجام می‌شود. 

شهردار آستارا خاطرنشان کرد: این مکان‌ها فرصت مناسبی برای اشتغالزایی خانواده‌های آستارا فراهم کرده است، اما متاسفانه با وجود تذکرات مکرر، صاحبان آن‌ها با تولید حجم انبوهی از زباله و ضایعات محصولات کشاورزی و رهاسازی در محیط شهری، باعث ایجاد معضلات و آلودگی محیط زیست می‌شوند.

معیتی عنوان کرد: ضایعات تره بار باعث ایجاد بوی تعفن و نارضایتی شهروندان می‌شود و چهره بسیار زشتی به شهر گردش پذیر آستارا می‌دهد، بنابراین از صاحبان این سوله‌ها انتظار می‌رود از رهاسازی ضایعات کشاورزی در محدوده شهری خودداری کنند.

وی تاکید کرد: افرادی که با رهاسازی پسماند محصولات کشاورزی باعث آلودگی محیط شهری شوند شناسایی و در چارچوب موازین قانونی با آنان برخورد خواهد شد.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 419076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.