رشد ۱۲ درصدی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در سال ۹۸

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: تشکل‌های کارگری نسبت به سال ۹۲ رشد ۷۱ درصدی را تجربه کرده‌ و در سال ۹۸ نیز نسبت به سال ماقبل، ۱۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اینستاگرام با انتشار یک پست نوشت:

"رشد ۱۲ درصدی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در سال ۹۸

فرزاد یوسفی، مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفته است که تشکل‌های کارگری نسبت به سال ۹۲ رشد ۷۱ درصدی را تجربه کرده، در همین حال، در سال ۹۸ نیز نسبت به سال ۹۷، ۱۲ درصد رشد داشته است.

شرایط نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استانی برای حضور در مجامع سراسری عالی و هیئتهای مربوطه، اعتبار نامه‌هایی است که با مسئولیت و تضمین مدیرکل اجرایی و مسئول واحد تشکل‌های استان مربوطه صادر می‌شود.

به گفته او، با توجه به شیوع کرونا ویروس، با موافقت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تا زمان عادی شدن شرایط عمومی و عبور از بحران، مهلت اعتبار تشکل‌ها تا زمان رفع ممنوعیت برگزاری مجامع عمومی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، تمدید شده است و این زمان بهترین فرصت برای بازنگری و بازبینی پرونده‌های تشکل‌های کارگری و کارفرمایی است که دارای نواقص و ایراد هستند.

پس از عبور از شرایط فعلی اداره کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی برگزاری سه مجمع تجدید انتخابات در سال جاری را در دستور کار قرار داده است. تجدید انتخابات کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور، تجدید انتخابات مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران و تجدید انتخابات کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان حمل و نقل از جمله این برنامه‌هاست.

گفتنی است، تنها آن دسته از نمایندگان می‌توانند در مجامع یادشده شرکت کنند که دارای شرایط کارگری بوده و دارای تاییدیه از اداره کل استان مربوطه باشند."

کد خبر 418917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.