۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
دفن اموات کرونایی ابهر در محل ویژه

معاون خدمات شهری شهردار ابهر از ایجاد محل ویژه برای دفن اموات ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در آرامستان این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، جواد شاهمحمدی اظهار کرد: افرادی که بر اثر کرونا در ابهر فوت می‌کنند با توجه به آماده شدن قسمتی از آرامستان جدید ابهر با رعایت کامل پروتکل بهداشتی خاکسپاری می‌شوند.

وی تصریح کرد: آرامستان جدید ابهر در فاصله پنج کیلومتری خارج شهر ابهر قرار دارد و همه مراسم و مراحل خاکسپاری متوفیان با نظارت کارشناس شبکه بهداشت و درمان ‌کارشناسان مذهبی و تعداد محدودی از اقوام درجه یک متوفی انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار ابهر تاکید کرد: کارکنان آرامستان ابهر که مسئول تغسیل و کفن و دفن متوفیان کرونا هستند به تجهیزات حفاظتی مجهز بوده و آمبولانس های حمل جسد، ملزومات تدفین قبل و بعد از مراسم را به طور کامل ضدعفونی می‌کنند.

شاهمحمدی با اشاره به همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر در مراسم تدفین فوتی های کرونا، خاطرنشان کرد: در این امر روحانیان داوطلب و خواهران طلبه همکاری بسیاری خوبی دارند و همه مراحل شرعی تغسیل، نماز میت و تدفین درگذشتگان کرونایی بصورت کامل انجام ‌می‌شود.

وی یادآور شد: به علت لزوم قطع زنجیره کرونا و پرهیز از تجمع، فقط تعداد اندکی از خانواده فوتی کرونا باید در مراسم خاکسپاری حضور داشته باشند که ضمن درک و هم‌دردی با افراد داغدیده از خانواده‌های گرامی انتظار همکاری داریم.

منبع: ایرنا

کد خبر 418816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.