اولین دوره مسابقات مجازی قرآنی تبیان برگزار می‌شود

نخستین دوره مسابقات قرآنی تبیان، به صورت مجازی در اصفهان با رقابت ۱۳۰ نفر از مسابقه‌دهندگان برگزار می شود.

محمدمهدی عباسیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا  ضمن اعلام خبر برگزاری اولین دوره مجازی از سلسله مسابقات قرآنی تبیان در اصفهان اظهار کرد: گاهی نگاه به مسابقات قران نگاهی نتیجه گرا است، عده ای انتخاب شده و عده ای دیگر حذف می شوند.

وی با بیان اینکه تلاش شده است دراین دوره از مسابقات قران کریم تبیان هدف از برگزاری این مسابقات انس هرچه بیشتر قرآن آموزان با این مصحف شریف باشد، گفت: اگر این انس با قرآن کریم در بین جوانان بیشتر تحقق یابد گزاره های کلام الهی پناهگاه زندگی آنان خواهد شد و پیرو آن الگویی برای آحاد جامعه خواهند بود.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت برهان تصریح کرد: مسابقات قرآن تبیان با رویکردی جدید در عرصه حفظ قرآن، برای نخستین بار در کشور و با هدف ایجاد انگیزه، تربیت حافظین و مبلغانی توانمند، برپایی رقابتی سالم و جذاب و ارتقای هر چه بیشتر کیفیت محفوظات قرآن‌آموزان به صورت سلسله‌وار طراحی شده است.

وی افزود: این دوره از مسابقات قران کریم با توجه به شرایط کنونی  و عدم امکان حضور قرآن آموزان در موسسه، مجازی  برگزار می شود و همه شرکت کنندگان از طریق نرم‌افزار اسکای روم قرائت های خود ر ا به سمع داوران می رسانند.

عباسیان با بیان اینکه درحال حاضر ۱۳۰ نفر از برادران و خواهران در این دوره از مسابقات به مدت ۱۲ روز رقابت می‌کنند خاطرنشان کرد: مدت رقابت هر شرکت کننده ۱۵ دقیقه است که بر اساس قرعه کشی در روز افتتاحیه اعلام شده همچنین امکان تماشای تلاوت شرکت کنندگان برای یکدیگر نیز فراهم است.

وی متذکر شد: این دوره از مسابقات در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و فینال برگزار می‌شود و قرآن آموزان باید توجه داشته باشند که لازمه راهیابی به مراحل بالاتر کسب حد نصاب نمره است که برای مرحله مقدماتی حسن حفظ نمره ۹۰ به بالا و برای مرحله نیمه  نهایی حسن حفظ نمره ۹۵ به بالا است.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت برهان اضافه کرد: این مسابقات از ۲۳ فروردین به صورت رسمی آغاز شده  و مراسم اختتامیه آن متعاقبا اعلام می‌شود.

کد خبر 418794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.