بدهی تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان صفر شد

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: ورودی‌ بیماران کرونا به بیمارستان‌ها هنوز روند نزولی نداشته و منحنی بیماری هنوز سقوط نکرده و وضعیت اصفهان کاهش محسوس و جدی در ابتلا به کرونا نداشته است.

علی اعتصام پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت پذیرش و درمان بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش تامین اجتماعی در استان اصفهان، اظهار کرد: بیشترین ظرفیت کاری ما در بیمارستان غرضی اصفهان متمرکز است و حدود ۱۵۰ تخت این بیمارستان درگیر پذیرش بیماران مبتلا به کرونا است.

وی با بیان اینکه برای افزایش توان کاری نیروها تغییراتی در ترکیب پرسنلی ایجاد کردیم، افزود: در حال جابجایی نیروها هستیم و برخی تخصص‌ها مانند فوق تخصص ریه، غدد و فوق تخصص آی سی یو را برای کمک علمی به سیستم وارد کردیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: در مورد بیمارستان فاطمه زهرای نجف آباد خوشبختانه تعداد بیماران درگیر کرونا پایین است و اگر مردم رعایت کنند و تعداد بیماران کم باشد با هماهنگی ستاد استانی یک بخش در این بیمارستان به کرونا اختصاص خواهد یافت، در حال حاضر ۲۲ تخت در این بیمارستان درگیر پذیرش بیماران کرونا هستند.

تمام درمانگاه‌های تخصصی در همه سطوح دایر است

وی با اشاره به اینکه تمام درمانگاه‌های تخصصی در همه سطوح دایر است، اظهار کرد: از پرسنل درمان خواسته‌ایم که در ساعات بیشتری حضور پیدا کنند تا همه استانداردهای عدم تجمیع را رعایت کنند و این برنامه‌ریزی برای بیماران غیرتنفسی و غیر کرونایی است.

اعتصام پور با تاکید بر اینکه در تمام درمانگاه‌ها دو خط پذیرش بیماری‌های تنفسی، تب دار و کرونا و غیر تنفسی را ایجاد کردیم، خاطرنشان کرد: در همه آنها پزشک و نیروهای اختصاصی حضور دارند و تیم متخصصان عفونی ما در تمام پلی کلینیک‌ها از فریدن تا نایین و اردستان حضور یافته آموزش‌های لازم به همه این شهرستان‌ها را ارائه داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از روز چهارشنبه در دانشگاه علوم پزشکی سیستم آموزش مجازی با استفاده از نرم افزار اسکایپ را راه اندازی می‌کنیم، افزود: در این سیستم گروه‌های مختلف سطوح پزشکی در تخصص‌های مختلف با هم هماهنگ می‌شوند و نکات جدید کرونا را بیان می‌کنند و بعد از این مرحله برای پرستاران هم آموزش‌های مجازی و ویدئو کنفرانس‌های علمی را به دلیل تاثیرات مثبت در ارتقای علمی آنها خواهیم داشت تا تجارب درمان بیماران کرونا را به آنها منتقل کنیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: در بیمارستان شریعتی هم یک خط پذیرش جداگانه و درمانگاه کاملی را برای بیماران تب دار اختصاص دادیم اما سایر تخصص‌های آن را با رعایت اصول ایمنی برای بیماران غیر کرونایی اختصاص دادیم.

ابتلای ۲۵ نفر از کادر درمان به کرونا

وی با اشاره به اینکه ممکن است برخی بیماران ناقل بدون علامت باشند، گفت: نمی‌توان ادعا کرد که این فضا کاملا ایزوله و پاک است اما در حال اقدامات لازم هستیم که در صورت فروکش کردن کرونا جراحی‌ها را شروع کنیم که در حال حاضر هم به تمام بیماران اورژانسی غیر کرونایی در این مکان خدمات لازم ارائه می‌شود.

اعتصام پور در خصوص میزان مراجعات، اظهار کرد: در شنبه گذشته حدود ۶۰۰ مورد از بیماران مختلف حضور یافتند و هرچه تعداد بالاتر می‌رود سرویس‌ها را افزایش می‌دهیم و درمانگاه شماره دو شریعتی که در چهاراه نظر واقع شده را با یک آزمایشگاه جدید تجهیز کردیم تا بتواند با ظرفیت بهتری صبح و عصر در خدمت مردم باشند.

وی در خصوص تعداد مبتلایان کادر درمان به بیماری کرونا، گفت: حدود ۲۵ نفر از همکاران ما مبتلا شدند که اکثر آنها با حال عمومی خوب بر سرکار بازگشتند و خوشبختانه فوتی نداشتیم و تعدادی از این همکاران از اولین اهداکنندگان پلاسمای خون بودند.

صفر شدن بدهی تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه در تامین هزینه‌ها مشکل خاصی نبوده است، تصریح کرد: برخی خیران گمنام  سبدهای غذایی برای بیماران بی‌بضاعتتامین کردند و و برخی هم دستگاه‌ها و تجهیزات لازم را ارائه کردند.

اعتصام پور در خصوص بدهی‌های تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی همه بدهی‌های خود به دانشگاه علوم پزشکی تا فروردین ماه را صفر کرد.

وی در خصوص روند شیوع بیماری کرونا در اصفهان، اظهار کرد: ورودی‌ بیماران کرونا به بیمارستان‌ها هنوز روند نزولی نداشته و منحنی بیماری هنوز سقوط نکرده و در واقع وضعیت اصفهان کاهش محسوس و جدی در کرونا نداشته است.

کد خبر 418706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.