اختصاص ۲ میلیارد تومان برای طرح بهارانه کتاب در ماه مبارک رمضان

مدیرعامل خانه کتاب از تخصیص دو میلیارد تومان برای طرح بهارانه در ماه مبارک رمضان خبرداد و گفت: در هفته جاری تمام مراحل طرح آماده شده و برای معاونت فرهنگی ارسال می‌شود.

به گزارش ایمنا، نیکنام حسینی‌پور درباره طرح عیدانه و بهارانه به دلیل جبران آسیب‌های ویروس کرونا اظهار کرد:‌ در حال بررسی زیرساخت‌ها هستیم تا بتوانیم طرح «بهارانه» کتابفروشی‌ها را اجرا کنیم. البته قصد ما این است چنانچه امکانات اجازه دهد طرح بهارانه به شکل مجازی در کتابفروشی‌ها اجرا شود.

وی ضمن اشاره به طرح‌های فصلی گفت: در راستای طرح بهارانه کتاب با چند شرکت و بخش‌های مختلف فناوری اطلاعات و حتی کتابفروشان مشورت‌هایی صورت گرفته تا در طی روزهای آتی به جمع‌بندی برسیم، قرار است در این طرح هم مردم از کتاب‌ها استفاده کنند و هم کتابفروشان بتوانند آثار خودشان را عرضه کنند.

مدیرعامل خانه کتاب در پاسخ به این سؤال که طرح بهارانه از چه زمانی آغاز به کار می‌کند، تصریح کرد: در راستای معیشت کتابفروشان و ناشران و توجه به منویات رهبر انقلاب و فراهم کردن  بسته‌هایی برای ماه مبارک رمضان، هدف ما این است تا پایان هفته جاری جمع بندی‌های طرح بهارانه انجام شود و طرح به معاونت فرهنگی ارسال شود تا همزمان با ماه مبارک رمضان بسته‌هایی را برای معیشت خانواده‌ها به شکل معنوی تخصیص دهیم.

حسینی‌پور در پاسخ به اینکه اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح چه میزان است، گفت: پیش از این قرار بود برای طرح عیدانه مبلغ 3 میلیارد تومان تخصیص یابد، اما هنوز اعتبار طرح بهارانه قطعی نشده چرا که ما نیاز داریم در فضای مجازی زیرساخت‌ها را بررسی کنیم و از سوی دیگر هنوز نمی‌دانیم اقبال مردم به این طرح به شکل مجازی چگونه خواهد بود. اما احتمالا تا دو میلیارد تومان پیش‌بینی خواهیم کرد اما باید دید چقدر جذب خواهد شد.

وی پیش از این گفته بود؛ اگر شرایط کشور متفاوت شود و از ویروس کرونا عبور کنیم به «طرح بهارانه کتاب» می‌رسیم و آن را اجرا خواهیم کرد، پیش از این قرار بود طرح «عیدانه» اجرا شود، اما با توجه به توصیه وزارت بهداشت، ما طرح عیدانه را لغو کردیم، زیرا تابع سیاست وزارت بهداشت هستیم، چنانچه شرایط کشور به ثبات برسد و این وزارتخانه اجازه تردد به مردم دهد، برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا در ماه رمضان همزمان با بهار دلها، بهار کتاب را کلید زده و طرح بهارانه را اجرایی کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

کد خبر 418684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.