بازدید از کنسرت‌های آنلاین از ۵ میلیون فراتر رفت

کنسرت‌های مجازی که با همکاری نزدیک و تعاملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا وسیما، شهرداری تهران و هنرمندان و شرکت‌های برگزار کننده از دو شب گذشته به منظور ایجاد فضایی شاد و با نشاط در دوران قرنطینه خانگی برای مردم عزیز شروع شده، توانسته بیش از ۵ میلیون بیننده داشته باشد.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کنسرت‌های آنلاین امید حاجیلی و مهدی جهانی ۸ و ۹ فروردین در برنامه نوروزخانه برگزار و با استقبال مواجه شد.

کنسرت امید حاجیلی روز جمعه شب ۸ فروردین و اجرای مهدی جهانی را در دومین شب کنسرت آنلاین نوروزخانه بیش از ۶۰۰ هزار نفر به طور کامل و بیش از دو میلیون نفر بخش‌هایی را تنها از طریق یکی از پلت‌فرم‌ها تماشا کردند. بیش از ۱۵ پلتفرم با هماهنگی‌های صورت گرفته به پخش این اجراها می‌پردازند و تجمیع آمار بازدید از آنها، بر آمار فوق می‌افزاید.

در ادامه برگزاری کنسرت‌های آنلاین روزبه بمانی ۱۰ فروردین به اجرا خواهد پرداخت. گروه استاد اسداللهی، رضا یزدانی، گروه رستاک، حمید عسگری، گروه گیل و آمارد (ناصروحدتی)، مهدی یغمایی، گروه ژوانا (سعدالله نصیری)، حمید حامی، سینا سرلک، اشوان (اشکان خدابنده لو) در روزهای آتی بدون حضور تماشاگر اجرا می‌کنند و کنسرت‌ها به صورت آنلاین در سایت www.tiva.ir پخش می‌شود.

کنسرت‌های انلاین با عنوان نوروزخانه با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران توسط مؤسسه فرهنگی جام سبز در برج میلاد برگزار می‌شود و در راستای سیاست‌های عمومی کشور برای افزایش روحیه نشاط در جامعه در ایام شیوع ویروس کرونا برگزار می‌شود.

لازم ذکر است در همین راستا انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدئوی آنلاین VOD و IPTV بیانیه‌ای صادر کرده است. در بخشی از متن این بیانیه آمده است:

«امروز ساعت‌ها و دقایقی را پشت سر می‌گذاریم که تمام دنیا درگیر شیوع ویروس کرونا شده است. ویروسی که بر زندگی مردم دنیا سایه افکنده است و همه فعالیت‌های بشر را تحت الشعاع خود قرارداده و مردم را در اقصی نقاط کره خاکی خانه نشین کرده است.

تمامی سرویس‌ها مبلغ اشتراک ماهیانه خود را رایگان نمودند و یا با تخفیف بالای ۵۰ درصد عرضه کردند. کمپین‌های بیشماری برای این ایام طراحی شد تا تلاش شود مردم در خانه بمانند. فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری برای مردم در دسترس قرار گرفت و همین امر موجب شد فشار سنگینی هم از نظر زیرساختی و فنی و هم به نیروهای جوان و متخصص این سرویس‌ها وارد شود. هرچند خستگی خدمت به مردم برای همه ما در این شرایط حساس شیرین بوده و هست. امروز شاهد این هستیم که ترافیک سرویس‌های VOD و IPTV در کشور رشد بسیار زیادی داشته است.

لذا انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدئوی آنلاین بخاطر این اقدام شایسته از سازمان صدا وسیما و همچنین سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر صمیمانه تقدیر و تشکر نموده و امیدوار است از این دست اقدامات نیز همواره ادامه یابد. چرا که با این اقدامات این دست رسانه ملی است که در فضای مجازی توسعه خواهد یافت. در طی دو روز گذشته که کنسرت موسیقی زنده به همت شهرداری تهران از برج میلاد توسط سرویس‌های دارای مجوز ساترا پخش شد بیش از ۵ میلیون نفر مردم ایران آنرا مشاهده نمودند.

بازخوردهای مختلفی که دریافت شد حاکی از رضایت مردم از این تصمیم بود. لذا ما نیز همچون کادر خدوم پزشکی و درمانی در کشور کنار مردم بوده و هستیم و تلاش می‌کنیم لبخند رضایت بر صورت تک‌تک مردم ایران بنشیند. در پایان از خداوند متعال برای همه مردم سرزمینمان ایران سلامتی و خوشحالی آرزومندیم.»

یادآور می‌شود شبکه‌های اینترنتی تیوی پلاس، تماشاخونه، اواونوا، ارمغان راه طلایی، فیلمنت، ویدان، پیشتاز مووی، هاشور، ناشاتی وی، نواز، بینوگرام، گیلان مدیا، هابینا، مهر، پویا رسانه، سیمای همراه، لحظه، رادیو معدن، گپ فیلم، شبکه مد، لنز ایرانسل، تیوا، اپیدو، کاناپه از اعضای صنف هستند که اجازه پخش زنده داشتند.

کد خبر 416845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.