۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
خبرهای خوش کرونایی

استفاده از روش تزریق پلاسمای خون برای درمان کرونایی، کشف داروی جدید ضدکرونا با پایه گیاهی در اهواز، عروس و داماد قمی در بیمارستان، غلبه مرد ۱۰۱ ساله گلستانی بر کرونا و توقف بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی، عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: برای نخستین بار در استان با استفاده از تزریق پلاسمای خون افراد بهبود یافته از بیماری کرونا به بیماران مبتلا به ویروس کرونا، موفق به درمان شدیم.

احسان شریفی پور در گفت‌وگو با خبرنگاران، اهدای پلاسمای خون توسط بیماران بهبود یافته را رکن اصلی درمان با این شیوه اعلام کرد و بر تقویت انگیزه بهبودیافتگان برای اهدای خون تاکید کرد.

وی افزود: خوشبختانه بر اثر مطالعات فشرده و بررسی‌های اولیه بحث انتقال پلاسمای بیماران بهبود یافته به بیماران در معرض این ویروس به سرانجام رسیده و از امروز این طرح در بیمارستان‌های کامکار و شهید بهشتی قم به مرحله اجرا در خواهند آمد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: مردم باید اخبار در خصوص درمان‌های رسمی صورت گرفته در زمینه ویروس کرونا، از طریق مراجع رسمی و تأیید شده دنبال کنند و تحت تأثیر شبکه‌های غیررسمی و غیرموثق قرار نگیرند.

کشف داروی جدید ضدکرونا با پایه گیاهی در اهواز

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به انجام تحقیقات برای کشف دارو ضد کرونا در اهواز گفت: این دارو در آزمایشات اولیه مثبت بوده و نتایج قطعی به زودی منتشر می‌شود.

منصور امین اظهار داشت: ویروس کرونا یک ویروس ناشناخته و پیچیده‌ای است و تاکنون هیچ درمان قطعی برای آن در دنیا کشف نشده است.

وی افزود: در کنار مجاهدت‌های کادر درمانی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا، پژوهشگران علوم پزشکی اهواز نیز در مراکز تحقیقاتی شبانه‌روز در تلاش هستند تا بتوانند داروی برای درمان این بیماری به جامعه عرضه کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درباره تحقیقات برای کشف داروی جدید ضد کرونا با پایه گیاهی در اهواز اظهار داشت: تحقیقات برای درمان بیماران مبتلا به کرونا، با یک فلاونویید استخراج شده از گیاه در بیمارستان رازی اهواز با مجوز معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز آغاز شده است.

وی با امیدوار بخش بودن نتایج اولیه این دارو گفت: این دارو برای درمان ۵ بیماری ویروسی به خوبی جواب داده است و شواهد اولیه نشان دهنده تأثیر خوب این دارو در درمان بیماری کووید ۱۹ است.

امین با اظهار امیدواری درباره اثربخش بودن این دارو گفت: آزمایشات همچنان ادامه دارد و امیدواریم بقیه بیماران که در این طرح در نظر گرفته شده‌اند، جواب مناسبی به این داروی گیاهی بدهند.

وی ادامه داد: این دارو تا کنون روی ده بیمار کرونایی با موفقیت آزمایش شده است. امیدواریم بقیه بیماران هم به این دارو واکنش مثبت نشان دهند. در صورت مثبت بودن نتایج درمان و تاییدات وزارت بهداشت می‌توانیم نتایج این آزمایش را برای همه بیماران کرونایی تعمیم دهیم.

عروس و داماد قمی در بیمارستان

مبارزه با ویروس کرونا و درمان بیماران با ازخودگذشتگی یک زوج پزشک در کشورمان همراه بود.

دو دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم که قرار بود شب گذشته مراسم عروسی خود را جشن بگیرند، در لباس خدمت به بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان ماندند.

این زوج پزشک قمی این روزها در کنار دیگر پزشکان و پرستاران در حال خدمات رسانی و ریشه کنی ویروس کرونا هستند.

گفتنی است، در این روزها گروه‌های مختلف جهادی در علوم پزشکی، نهادهای فعال دانشجویی و حوزوی و نهادهای انقلابی از جمله بسیج و سپاه پیگیری مقابله با این ویروس در سطح استان هستند.

غلبه مرد ۱۰۱ ساله گلستانی بر کرونا

مسئول ارتباط با رسانه‌های دانشگاه علوم پزشکی گلستان تأیید کرد که یک پیرمرد ۱۰۱ ساله ساکن این استان امروز شنبه پس از غلبه بر ویروس کرونا و درمان کامل از بیمارستان پنج آذر گرگان مرخص شد.

علی متکی، اظهار داشت: این فرد حدود ۲۰ روز پیش به علت مشکلات حاد تنفسی به مرکز درمانی مراجعه و پس از انجام معاینات پزشکی به صلاحدید پزشک معالج در بیمارستان بستری که پس از انجام آزمایش، ابتلای وی به کرونا تأیید شد.

وی افزود: این پیرمرد گلستانی پس از گذران دوره کامل درمان، امروز با سلامتی کامل از بیمارستان مرخص شد.

مسئول ارتباط با رسانه‌های دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص آخرین آمار بیماران مبتلا و جان باختگان گلستانی گفت: بر اساس تصمیم وزارت بهداشت، از امروز دیگر آمار روزانه مبتلایان و فوت شدگان ناشی از کرونا بصورت تفکیک شده استانی اعلام نخواهد شد.

طبق آخرین آمار اعلام شده دانشگاه علوم پزشکی گلستان تا روز گذشته ۱۶۷ نفر در این استان به علت ابتلاء به این ویروس جان باختند و ۳ هزار و ۳۹۶ نفر از بیماران مشکوک به کرونا و بیماری حاد تنفسی در مراکز درمانی گلستان درمان شدند.

توقف بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی

وزیر راه و شهرسازی از توقف کار بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به دلیل بروز پدیده کرونا خبر داد.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با حضور در برنامه پارک شهر رادیو تهران درباره بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی گفت: جعبه سیاه هواپیما دو حافظه است. حافظه اول برای گفت‌وگوهای ابتدایی خلبان با برج مراقب است و حافظه دوم درباره دستوراتی است که به خلبان داده می‌شود که درون این جعبه سیاه ذخیره می‌شود. به این دو حافظه جعبه سیاه گفته می‌شود.

وی ادامه داد: تمام شرکت‌هایی که هواپیمایشان دچارسانحه است، از کمپانی نرم افزاری به آنها داده می‌شود که درون آن دیتا وجود دارد. برای هواپیمایی که در ایران پرواز می‌کنند نرم افزار را داریم. اما هیچ شرکتی این هواپیما اوکراینی را در ایران پرواز نمی‌دهد جز خود اوکراینی‌ها. به همین دلیل ما نرم افراز بازخوانی را نداریم.

اسلامی گفت: نرم افزار تنها چند آیتم را برداشت می‌کرد و ما تلاش می‌کردیم که آن را بگیریم. یکی از مسائلی که وجود دارد این است که جعبه سیاه در سانحه دچار آسیب و یک بخش اصلی آن شکسته شده است. اگر کارخانه بوئینگ در آن مشارکت نکند ممکن بود دیتا از بین رود. به همین دلیل ریسک خواندن این دیتا بازیابی فیزیک جعبه سیاه بود.

وی گفت: با بوئینگ و فرانسه و اوکراینی مکاتبه کردیم، هم فرانسه و هم اوکراینی‌ها اعلام آمادگی کردند. اوکراینی‌ها اخیراً‌اعلام کردند که آمادگی بازخوانی جعبه سیاه را دارند و در حال حاضر در حال مذاکره هستند به محض اینکه شرایط آماده شود ما هم مشکلی نداریم.

دستگیری فروشندگان بی سیم تقلبی در سایت دیوار

رئیس کلانتری ۱۴۰ باغ فیض از دستگیری دو فروشنده بی سیم تقلبی در باغ فیض خبر داد.

سرهنگ "سیف اله نوایی" گفت: فردی که اقدام به فروش بی سیم‌های غیر مجاز و تقلبی به کارخانه‌ها و افراد شخصی می‌کرده است، توسط مأموران کلانتری باغ فیض دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه متهم با درج آگهی فروش بی سیم در سایت دیوار اقدام به جذب مشتری می‌کرده است، افزود: پس از بررسی پرونده، مأموران پلیس مخفیگاه متهم را شناسایی و در یک عملیات توانستند وی را دستگیر کنند.

سرهنگ نوایی با بیان کشف ۱۶۷ بی سیم تقلبی در مخفیگاه متهم، تصریح کرد: متهم در اظهارات خود عنوان کرد که این بی سیم‌ها را از فردی در بازار خریداری و برای امرار معاش خود به فروش می‌رسانده است.

وی افزود: در بررسی مأموران بر اظهارات متهم مشخص شد که گفته‌های وی کذب است و متهم بی سیم‌ها را از غرب کشور تهیه و در پایتخت به فروش می‌رسانده است.

رئیس کلانتری ۱۴۰ باغ فیض اظهار کرد: ارزش بی سیم‌های کشف شده ۹۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

زنده زنده سوختن ۲ نوجوان در آستارا

یک سمند در اثر واژگونی در جاده آستارا - تالش و آتش گرفتن جان راننده ۱۴ ساله و سرنشین ۱۳ ساله را گرفت.

رئیس پلیس راه گیلان گفت: بر اثر واژگونی تاکسی سمند در جاده آستارا - تالش در محدوده روستای کشلی و برخورد با تابلوی حاشیه جاده این خودرو سواری دچار حریق شد و راننده ۱۴ ساله و سرنشین ۱۳ ساله آن در دم جان باختند.

سرهنگ حسین محمدپور افزود: کارشناسان علت این حادثه را ناتوانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه و تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کردند.

وی با اشاره به غفلت والدین در جلوگیری از رانندگی فرزندان بدون گواهینامه اضافه کرد: نوجوانان و جوانان به دلیل ویژگی‌های خاص شخصیتی از قبیل هیجان طلبی، تاثیرپذیری از همسالان، اعتماد به نفس کاذب، میل به تجربه کردن و کم اهمیت پنداشتن خطر، همواره در هنگام رانندگی با مخاطرات زیادی روبه رو هستند.

کد خبر 416773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.