۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
کاهش وزن با مصرف گیاه قاصدک

گیاه قاصدک دارای خواص بی‌شماری مانند مبارزه با سرطان، کاهش وزن، تقویت کبد و بهبود عملکرد قلب است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قاصدک‌ از خانواده گیاهان گلدار است که در بسیاری از نقاط دنیا رشد می‌کند. در طب سنتی از ریشه و برگ این گیاه برای درمان مشکلات بساری استفاده می‌شود. این گیاه حاوی ویتامین‌های K ،C ،A و B6، کلسیم، آهن، منیزیم، سدیم و پتاسیم است. گل قاصدک سرشار از آنتی اکسیدان‌های فوق العاده‌ای است که برای بهبود سلامتی بسیار مفید است. در ادامه به بررسی خواص دارویی این گیاه  می‌پردازیم:

مبارزه با سرطان

آنتی اکسیدان‌های موجود در گیاه قاصدک تاثیر رادیکال‌های آزاد تولید شده در بدن را خنثی می‌کند و مانع بروز بیماری‌های مزمن مانند سرطان می‌شود. همچنین مصرف گیاه قاصدک مانع از رشد سلول‌های سرطان در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود. نتایج یک تحقیق آزمایشگاهی نشان داده است که عصاره برگ یا ریشه گیاه قاصدک، توانایی شگفت انگیزی برای کاهش رشد سلول‌های سرطانی در کبد، کولون و بافت لوزالمعده دارد.

کاهش وزن

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که مواد زیست فعال موجود در گل قاصدک به کاهش وزن کمک زیادی می‌کند. برخی محققان معتقد هستند که گل قاصدک سوخت و ساز بدن را افزایش و جذب چربی را کاهش می‌دهد؛ بنابراین باعث کاهش وزن می‌شود. نتایج تحقیقی روی موش‌های چاق نشان داد که اسید کلروژنیک موجود در قاصدک قادر به کاهش سطح بعضی از هورمون‌های ذخیره چربی و در نتیجه کاهش وزن است، اما به منظور پی بردن به ارتباط بین مصرف گل قاصدک و کاهش وزن مطالعات بیشتری روی انسان‌ها لازم است.

سلامت کبد

ریشه گیاه قاصدک دارای اثر طبیعی دیورتیک است که به دفع سریع‌تر سموم کبد کمک می‌کند. علاوه بر این، ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در گیاه قاصدک در پاکسازی کبد موثر است؛ بنابراین مصرف این نوع گیاه باعث می‌شود کبد به درستی کار کند. خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی عصاره برگ قاصدک از این عضو حیاتی در برابر انواع آسیب‌ها مراقبت می‌کند. همچینین وجود بعضی ترکیبات مفید در قاصدک می‌تواند خونریزی کبد را درمان کند.

بهبود عملکرد قلب

گیاه قاصدک حاوی پتاسیم است که به کاهش فشار خون کمک می‌کند. علاوه بر این، ممکن است بعضی از ترکیبات زیست فعال موجود در گل قاصدک، میزان کلسترول خون را کاهش دهد؛ بدین ترتیب خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی نیز کاهش پیدا می‌کند. نتایج آزمایشی روی خرگوش‌ها نشان داده است که افزودن ریشه و برگ قاصدک به رژیم غذایی، باعث کاهش کلسترول خون می‌شود. همچنین ویتامین K موجود در این گیاه نقش مهمی در سلامت استخوان‌ها و قلب دارد.

کد خبر 416770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.