۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
تقویت سیستم ایمنی با مصرف قارچ

ویتامین‌های A ،B و C موجود در قارچ نیز سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند؛ در نتیجه امکان ابتلا به سایر بیماری‌ها را کاهش داده و روند درمان بیماری‌ها را سرعت می‌بخشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قارچ خوراکی یک ماده غذایی خوشمزه و سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها، ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، مواد معدنی، آنزیم‌های طبیعی و آمینواسیدها است که در انواع مختلف دیده می‌شود، اما معروف‌ترین نوع آن قارچ دکمه‌ای محسوب می‌شود. علی‌رغم وجود خواص بسیار، این ماده خوراکی دارای کالری بسیار پایینی بوده و همواره به عنوان غذا یا داروی گیاهی در فرهنگ‌های مختلف استفاده شده است. نکته جالب توجه درباره قارچ‌ها این است که خواص آن‌ها با پختن از بین نمی‌رود و می‌توان در هر دو نوع خام و پخته از فواید بی‌نظیر این مواد غذایی بهره‌مند شد.

مصرف قارچ از سرطان سینه، پروستات، کلسترول بالا و دیابت پیشگیری می‌کند. این ماده غذایی برای کاهش وزن مفید است و نقش بسزایی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. علاوه بر این مصرف قارچ به کودکان در حال رشد کمک می‌کند تا بدن قوی‌تر و استخوان‌بندی مستحکم‌تری داشته و در برابر بسیاری از عفونت‌ها و بیماری‌ها مقاوم باشند. وجود فیبر کافی در این ماده خوراکی عملکرد سیستم گوارشی را بهبود می‌بخشد و در درمان انواع حساسیت‌های فصلی، برونشیت، التهاب مفاصل و سرطان‌های ریه، مری و معده موثر است. وجود میزان بالایی از آهن، مس، پتاسیم، کلسیم، سلنیوم، بیوتین، اسیدهای چرب غیراشباع، اسید هیالورونیک، ویتامینD و … نیز به این ماده خوراکی ارزش غذایی و دارویی بالایی می‌بخشد.

برای مثال پتاسیم با تنظیم فشار خون و باز کردن رگ‌های خونی، خطر سکته قلبی و مغزی را کاهش می‌دهد، کلسیم با استحکام‌بخشی به استخوان‌ها، احتمال پوکی استخوان و درد مفاصل را کم می‌کند، سلنیوم، ویتامینD و اسید هیالورونیک، فرآیند پیری را به تعویق می‌اندازد و با پر کردن پوست، چین و چروک‌ها و خطوط پیری را از بین می‌برد. سلنیوم از ابتلای مردان به سرطان پروستات پیشگیری کرده و در جلوگیری از ریزش مو مؤثر است. وجود بیوتین نیز منجر به افزایش سوخت و ساز و همچنین تقویت سلامت بدن می‌شود. ویتامین‌های A ،B و C موجود در قارچ نیز سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند؛ در نتیجه امکان ابتلا به سایر بیماری‌ها را کاهش داده و روند درمان بیماری‌ها را سرعت می‌بخشد. علاوه بر این مس با تسهیل جذب آهن و اثرگذاری بر تولید ملانین از سفید شدن موها پیشگیری می‌کند و نقش بسزایی در سلامت و تقویت موها دارد.

کد خبر 416684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.