داروی تامی فلو هیچ تاثیری در درمان کرونا ندارد

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: داروی اوسلتامیویر یا همان کپسول تامی فلو هیچ تاثیری در بیماری کرونا ندارد و فقط برای بیماری آنفلوانزا است و در روزهای آینده از تجویز پزشکان خارج خواهد شد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا شانه ساز، اظهار کرد: به لحاظ جو روانی ایجاد شده مصرف تامی فلو بالا رفت به حدی که ظرف سه روز به اندازه سال ۹۷ این دارو مصرف شد.

وی گفت: این دارو در سه داروخانه تهران توزیع می‌شد و به لحاظ کثرت تجویز امروز در ۹ داروخانه توزیع می‌شود تا دیگر شاهد تجمع مردم نباشیم.

رئیس سازمان غذا و دارو، افزود: کمیته ملی کرونا اعلام کرده که این دارو فایده درمانی برای بیماری کرونا ندارد، اما با این حال، چون مردم و پزشکان هنوز تجویز می‌کنند در حال تدارک آن هستیم.

شانه ساز گفت: به زودی کلاً واردات کپسول تامی فلو متوقف می‌شود و از دستور کار و تجویز پزشکان هم خارج خواهد شد. این دارو در داخل هم تولید می‌شود، ولی به دلیل کمبودی که با شدت تقاضا به وجود آمده بود آن را وارد می‌کردیم.

رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: از وزارت صنعت به خاطر هماهنگی برای تأمین اقلام و استفاده از ظرفیت‌های تولید داخل تشکر می‌کنم و باید بگویم که وزارت صنعت پا به پای وزارت بهداشت در مقابله با این بیماری قدم بر می‌دارد.

شانه ساز افزود: کار اصلی ما در تأمین اقلام مورد نیاز این روزها برای مبارزه با این بیماری استفاده از ظرفیت تولید داخل بوده و در سال رونق تولید ظرف کمتر از یک ماه در همه حوزه‌های صنعتی و تمام حوزه‌های دیگری که قابلیت تبدیل داشتند به تولید این اقلام پرداخته اند.

وی گفت: وزارت بهداشت در صدور مجوزها همه موانع را برداشت و سازمان غذا و دارو در کمتر از یک روز مجوزهای لازم را برای تولید کنندگان داخلی صادر کرد.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: به دلیل اینکه بیماری و شیوع آن خیلی ناگهانی بود و شوکی به تولید وارد کرد از ظرفیت واردات هم استفاده شد و در کنار آن از ظرفیت تولید داخل هم به صورت صد درصد بهره بردیم تا نیاز کشور را برطرف کنیم.

منبع: مهر

کد خبر 415671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.