وقوع ۴۱۹ مورد آتش‌سوزی در شاهین‌شهر

مدیر عامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شاهین شهر گفت: از ابتدای سال تاکنون یک‌هزار و ۱۹۱ مورد حادثه به این سازمان گزارش شده است که ۴۱۹ مورد آن آتش سوزی بوده است.

مجتبی رستمی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: استفاده از مواد آتش بازی هرگز به طور کامل ایمن نیست، حتی در صورتی که کاملاً مراقبت صورت گیرد و سبب خطر آفرینی برای خود و دیگران و ناراحتی و پشیمانی می‌شود.

وی گفت: حوادث چهارشنبه‌سوری نه تنها ممکن است برای کسانی که آن را اجرا می‌کنند به وجود آید، بلکه برای کسانی که مواد محترقه این مراسم را تهیه می‌کنند نیز ممکن است اتفاق بیفتد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شاهین شهر افزود: تمامی موادی که در ترقه، منور و سایر مواد آتش‌زا و محترقه استفاده می‌شوند، از مواد منفجره و آتش گیر هستند که ماده‌ای خطرناک است و صدمات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

رستمی گفت: شهروندان از آتش زدن لاستیک، هیزم، کارتن خالی و امثال آنچه در واحدهای مسکونی و چه در معابر، کوچه و خیابان و در نزدیکی اماکن و یا مواد قابل اشتعال بویژه سریع‌الاشتعال خودداری کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان از حضور در مکان‌ها و مجامعی که آتش و مواد منفجره وجود دارد خودداری کنند، زیرا سوابق اکثر تبعات و آسیب‌های اقدامات مخاطره آمیز دیگران، متوجه افراد تماشاگر شده است.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون یک‌هزار و ۱۹۱ مورد حادثه به این سازمان گزارش شده است که ۴۱۹ مورد آن آتش سوزی بوده است.

کد خبر 415434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.