ساخت و تحویل ۱۱۸ فضای آموزشی با ۶۳۷ کلاس درس در سال ۹۸

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان از ساخت ۱۱۸ فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی در استان در سال ۱۳۹۸ خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل نوسازی، بهسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان، سید مهدی میربد با ارائه گزارش عملکرد سال ۹۸ این اداره اظهار کرد: در سال جاری این اداره کل با مشارکت و همراهی خیرین مدرسه‌ساز در مجموع ۱۱۸ فضای آموزشی شامل ۶۳۷ کلاس درس با زیربنای حدود ۱۲۰ هزار مترمربع را تحویل اداره کل آموزش و پرورش استان نموده است. وی افزود: برای ساخت این تعداد پروژه در مجموع بالغ بر حدود ۱۲۶ میلیارد تومان هزینه شده است،

وی گفت: از این تعداد فضای آموزشی ۳۰ مدرسه با ۱۰۶ کلاس درس از محل اعتبارات دولتی ۷۲ مدرسه با ۴۲۱ کلاس درس به صورت مشارکتی با خیرین مدرسه‌ساز به بهره‌برداری رسیده است، ۱۶ مدرسه و فضای آموزشی نیز به صورت کامل به همت نیکوکاران مدرسه ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: یکی از راهبردهای اصلی ما در سال ۹۸ استفاده از ظرفیت خیرین نیک‌اندیش مدرسه‌ساز و سایر نهادهای حقوقی فعال در امر مدرسه سازی بوده است،

رفع محرومیت و کاستی‌های فضاهای آموزشی در مناطق محروم

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان با اشاره به اینکه بخش زیادی از فعالیت‌های این اداره کل برای رفع محرومیت و کاستی‌های فضاهای آموزشی در مناطق محروم استان بوده است، گفت: در سال ۹۸ تعدادی از مدارس سنگی و یا کلاس‌های پیش ساخته کانکسی مشتمل بر ۱۱۸ کلاس درس در مناطق دوردست استان از جمله شهرستان‌های سمیرم، فریدونشهر جمع‌آوری شده و جای خود را به مدارس و کلاس‌های ایمن و استاندارد داده است.

بخاری‌های نفتی و غیرایمن تا اواخر اردیبهشت ۹۹ حذف می‌شود

میربد به استانداردسازی سیستم گرمایش مدارس استان اشاره کرد و افزود: در سال ۹۸ تمامی بخاری‌های نفتی غیراستاندارد در مدارسی که علمک گاز به درب مدرسه رسیده بود را جمع‌آوری کردیم و بر اساس قراردادهای منعقد شده تا اواخر اردیبهشت‌ماه سال آینده نیز بخاری‌های نفتی در تمام مدارس استان جمع‌آوری و حذف خواهد شد.

وی اضافه کرد: با آغاز سال تحصیلی آینده هیچ بخاری نفتی در در مدارس استان روشن نخواهد شد و جای آنها از سیستم‌های گرمایشی ایمن و استاندارد را خواهد گرفت.

این مقام مسئول در تشریح اقدامات انجام شده در سال ۹۸ گفت: در حال حاضر از ۴۸۳ پروژه استان ۲۱۳ پروژه را با جلب حمایت خیرین و جذب اعتبارات دولتی فعال نموده‌ایم و فعال کردن سایر پروژه‌ها از اولویت‌های اصلی این اداره کل است.

" صنعتی سازی" مدارس و فضاهای آموزشی

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان در بخش دیگری از گزارش سالیانه خود به رویکرد جدید این اداره کل در ساخت و تجهیز مدارس استان اشاره کرد و افزود: در سال ۹۹ تلاش خواهیم کرد تا رویکرد "صنعتی سازی " مدارس و فضاهای آموزشی را به عنوان روشی که علاوه برافزایش "کیفیت "، "سرعت " ساخت پروژه‌های آموزشی را نیز ارتقاء می بخشد، درسطح استان تعمیم و گسترش دهیم.

اجرای دوطرح جدید "مدرسه سبز"

وی همچنین به اجرای دو طرح جدید " مدرسه سبز " که مورد تاکید سازمان نوسازی مدارس کشور می‌باشد اشاره کرد و افزود: تکمیل این دوطرح "مدرسه سبز " از دیگر برنامه‌های این اداره کل است که در جهت بهینه سازی مصرف انرژی در مدارس و ایجاد فرهنگ ساخت مدارس بر اساس الگوهای نوین در تأمین و مصرف انرژی‌های پاک را مورد تاکید قرار داد.

میربد از دیگر اولویت‌های این اداره کل را در سال ۹۹ به بحث " معماری " مدارس و فضاهای آموزشی اشاره کرد و گفت خوشبختانه معماری مدارس استان در جایگاه مناسبی قرار دارد و عوامل فنی و اجرایی ساخت مدارس استان قابلیت‌های بالایی در این عرصه را دارند و ما نیز تلاش خواهیم کرد معماری مدارس استان همچنان در سیر صعودی و رشد و تعالی قرار داشته باشد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان، خیرین مدرسه‌ساز را سرمایه‌ای ارزشمند برای توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی کشور و استان اصفهان ارزیابی کرد و گفت: "جذب " خیرین مدرسه‌ساز در تعامل کامل با مجمع خیرین مدرسه‌ساز و اداره کل آموزش پرورش از دیگر برنامه‌های اساسی این اداره کل در سال آینده است که به شکل ویژه در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: "مشارکت " خیرین مدرسه‌ساز عامل اصلی موفقیت در اجرای برنامه‌های پیش روی این اداره کل از جمله در موضوع جمع‌آوری و حذف مدارس سنگی و کانکسی استان، حذف بخاری‌های غیر ایمن و استانداردسازی سیستم گرمایش مدارس، اجرای طرح صنعتی سازی مدارس و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سطح استان خواهد بود.

میربد تاکید کرد: این اداره کل جذب و حمایت و همراهی خیرین در ساخت و تجهیز مدارس استان را به عنوان یک "هدف راهبردی "دنبال خواهد کرد.

کد خبر 415425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.