کنترل امور آران و بیدگل در دست ارتش است

نماینده آران و بیدگل در شورای اسلامی استان اصفهان با اشاره به وجود کمبودهایی در اقلام بهداشتی گفت: اولین جلسه ستاد کرونا در آران و بیدگل در ۲۹ بهمن برگزار شد و با کمک خیران از روز شنبه ۱۳ هزار ماسک در آران و بیدگل توزیع می‌شود.

جواد توحیدی راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اقدامات کنترلی در برابر شیوع کرونا در آران و بیدگل، اظهار کرد: اولین جلسه ستاد کرونا در ۲۹ بهمن ماه در فرمانداری آران و بیدگل تشکیل شد که این امر خود نیازمند قدردانی از فرمانداری، شهرداری، دهیاری‌ها و نیروی انتظامی، خیران منطقه و بسیجیان است.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه نسبت به تجهیز بیمارستان سیدالشهدا تصمیم‌گیری شد، افزود: در چهار شهرستان آران و بیدگل در ابتدای شیوع کرونا زیارت ۴۲ مکان متبرکه و نماز جماعت ۱۴۰ مسجد و نمازجمعه هر چهار شهرستان تعطیل شد.

نماینده آران و بیدگل در شورای اسلامی استان اصفهان در خصوص ممنوعیت ورود گردشگر، تصریح کرد: همه مراکز بومگردی، تالارهای عروسی و مراسمات، اماکن ورزشی و بازارهای روز تعطیل شد.

وی با بیان اینکه ضدعفونی معابر شهری در حال انجام است، اظهار کرد: همه معابر و مسیرهای درون شهری، تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها، پارک‌ها در همه چهار شهر و ۱۱ روستای آران و بیدگل انجام شده و در حال ادامه این اقدامات هستند که ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج، بخش خصوصی، دهیاری‌ها و شهرداری همکاری خوبی در این زمینه دارند.

توحیدی‌راد در خصوص اقدامات حمایتی در دوره شیوع کرونا، گفت: هر ارگانی که به بخش بهداشت و درمان کمک کند در سال آینده مالیات آنها کاهش می‌یابد همچنین کنتور خوانی آب تعطیل شد و کنتور خوانی گاز با تماس با سامانه ۳۰۸۹۴ انجام می‌شود و برای نانوایی‌ها هم دستورالعمل لازم ابلاغ شد.

وی در تشریح دیگر اقدامات افزود: شهرداری با نصب بنرهای آموزشی مختلف در زمینه کرونا اطلاع‌رسانی کرده است همچنین شبکه بهداشت شهرستان در تأمین داروهای بیماران کرونا تلاش بسیاری داشته و در آرامستان‌های شهرستان هم پروتکل کفن و دفن فوت شدگان مورد توجه و انجام است.

عضو شورای اسلامی آران و بیدگل در خصوص وضعیت بیمارستان‌های آران و بیدگل، افزود: بیمارستان ثامن در این شهرستان تا چند روز آینده افتتاح می‌شود و بیمارستان امام حسن (ع) هم در حال راه اندازی اورژانس و سی تی اسکن است، بیمارستان شهدای این شهرستان هم به بستری بیماران کرونا اختصاص یافته است.

۱۳ هزار ماسک در آران و بیدگل توزیع می‌شود

وی با بیان اینکه در چند روز گذشته کنترل امور شهرستان در دست ارتش است، اظهار کرد: از روز شنبه ۱۳ هزار ماسک توسط خیرین و دولت در شهرستان توزیع می‌شود که برنامه ریزی لازم برای توزیع این اقلام انجام شده و مقرر شد هشت هزار و ۷۰۰ ماسک در ۱۵ داروخانه شهرستان توزیع می‌شود همچنین هزار ماسک بین کارمندان و سه هزار ماسک هم در بین کارگران و ۶۰۰ ماسک به اصناف توزیع می‌شود.

توحیدی راد با تاکید بر اینکه واحدهای صنفی تأمین کننده اقلام ضروری و خوراکی مردم تعطیل نمی‌شود، تصریح کرد: دیگر واحدهای صنفی تنها تا ساعت ۳ بعدازظهر ملزم به فعالیت هستند و بعد از این ساعت فعالیت آنها ممنوع است.

وی با بیان اینکه کمبود اقلام بهداشتی در آران و بیدگل مشهود است، گفت: شهرداری اقلام بهداشتی را در اختیار نیروهای خدماتی خود قرار داده اما در این زمینه کمبودهایی داریم که امیدواریم با کمک خیران تأمین شود و در روستاها هم همه نیروهای مردمی، بسیج و ارتش مشغول فعالیت و ضدعفونی معابر هستند.

نماینده آران و بیدگل در شورای اسلامی استان گفت: ورودی مناطق گردشگری مرنجاب و ورودی کویر به دلیل ممنوعیت ورود مسافر مسدود است و مبادی ورودی و خروجی شهر توسط نیروهای مردمی و ارتش در حال کنترل است و در این مبادی به بررسی علائم افراد موارد مشکوک به کرونا اقدام می‌شود.

کد خبر 415343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.