چه ارتباطی بین سردرد و کرونا وجود دارد؟

متخصص مغز و اعصاب بیمارستان دکتر مسیح دانشوری گفت: افراد زیادی در طول مدتی که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده است با علائمی نظیر حالت تهوع و سردرد مراجعه می کنند، علت عمده این سردردها بیماری های زمینه ای و عمومی افراد است.

به گزارش ایمنا، دکتر بابک منصور افشار متخصص مغز و اعصاب بیمارستان دکتر مسیح دانشوری گفت: افراد زیادی در طول مدتی که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده است با علائمی نظیر حالت تهوع و سردرد مراجعه می کنند، علت عمده این سردردها بیماریهای زمینه ای و عمومی بدن فرد است.

وی ادامه داد: غالباً سردردهایی که این روزها تعداد زیادی از مردم دچار آن شده اند ناشی از اسپاسم های عضلانی است و ربطی به کرونا ندارد.

دکتر منصور افشار با بیان اینکه از زمان انتشار ویروس کوید ۱۹ تا به امروز مراجعان با علائمی همانند سردرد، دوبینی، تهوع و استفراغ مورد بررسی و معاینه دقیق تری قرار گرفته اند توضیح داد: نتایج آزمایشات گواه این مهم است که در این بیماران هیچ گونه علائمی از تحریک و درگیری پرده مغزی وجود ندارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه اعلام کرد: تا به این لحظه (۲۶ اسفندماه) درگیری مغزی با کرونا به صورتی که بافت مغز و پرده های اطراف آن را گرفتار کند مشاهده نشده است.

این متخصص مغز و اعصاب بیمارستان دکتر مسیح دانشوری با انتقاد از مصرف خودسرانه مردم از برخی داروها با هدف پیشگیری از ابتلا به کرونا تاکید کرد: تاری دید و دوبینی می تواند در بسیاری از موارد نتیجه تداخلات دارویی و مصرف داروهای خودسرانه ضد ویروسی باشد.

منبع: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

کد خبر 415314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.