۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
جزئیات قرنطینه کامل آبادان

مجروح شدن دو آتش‌نشان به علت پرتاب نارنجک در قم، جان باختن یک کارگر بر اثر نشت مواد در سیمان خاش، مرخص شدن برخی مجرمان به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا و همراهی پدر با دختر کرونایی برای فرار از بیمارستان عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ساعت گذشته است که در بسته خبری دوشنبه_۲۶اسفندماه_ می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پلیس آبادان تمام دست فروشان و مغازه داران این شهرستان را به استثنا مشاغل خاص تعطیل کرد.

در پی دستور فرماندار ویژه آبادان در نشست اعضای ستاد مبارزه با کرونامبنی بر بسته شدن کامل ورودی‌های آبادان خرمشهر و اعلام تعطیلی مطلق همه بازار به استثنای سوپرمارکت‌ها, قصابی‌ها, نانوایی‌ها و داروخانه‌ها داده شد.

فرماندار ویژه آبادان همچنان همه ادارات به جز دستگاه‌های خدماتی را از امروز دوشنبه تا نیمه فروردین تعطیل اعلام کرد و افزود: پروازهای مسافری به آبادان کاهش داشته و قرار است برای تعطیلی فرودگاه تصمیم‌گیری شود.

وی ادامه داد: دنبال تصمیم مصوبه ستاد مبارزه با بیماری کرونای شهرستان آبادان مبنی بر جدی بودن بیماری کرونا اینکه تمامی بساطی‌ها، دست‌فروشی ها، بستنی‌فروشی‌ها، میوه فروشی‌های بساطی و آب میوه فروشی‌ها، در بازارهای احمد آباد، لین ١ و ۴ و تمام فرعی‌های آن، ۳۰ متری و ۴۰ متری ذوالفقاری از ابتدا تا انتهای آن و تمام فرعی‌ها، بازارهای بساطی ایستگاه ۷ و ایستگاه ٨ تا فیه بطور کامل و از مسیر فلکه الفی تا دانشگاه علوم و فنون دریایی و هر نوع بازار دست‌فروشی و بساطی در محدوده‌ی شهرستان آبادان تا اطلاع ثانوی می‌بایست تعطیل گردد در همین راستا پلیس شهرستان آبادان ضمن اجرای این مصوبه اجازه آن را نداد که هیچ یک از مغازه داران مغازهایشان را بازکنند و این امر باعث گردید که بازارهای بسیار شلوغ آبادان با تعطیلی شدن مغازها کاملاً خلوت گردیده است.

گفتنی است تمامی مسیرهای ورودی به بازار احمد آباد آبادان با گذاشتن موانع بتونی نیوجرسی مسدود گردید لازم به ذکراست صبح امروز پلیس اماکن عمومی آبادان چند فروشگاه معروف بزرگ را دراین شهرستان به دلیل عدم توجه به دستور فرماندار ویژه جهت تعطیل بودن مغازه‌ها وفروشگاه ها جهت پیشگیری از ویروس کرونا را پلمب کرد.

کرونا جان مربی سابق تیم ملی فوتسال را گرفت

احمد طاهری مربی با اخلاق و کاربلد فوتسال ایران به دلیل عارضه مغزی و ابتلاء به ویروس کرونا درگذشت.

مرحوم طاهری ۴ ماه پیش عمل جراحی به خاطر تومور مغزی داشت و پس از ابتلاء به ویروس کرونا به دلیل ضعیف بودن سیستم ایمنی بدنش فوت کرد.

آن مرحوم به‌عنوان سرپرست تیم بانک تجارت در دوران مرحوم ناصر حجازی و علی دایی، و پس از آن در قامت مربی تیم‌های پیمان و استقلال را هدایت کرد و سال‌ها به‌عنوان سرپرست در تیم‌های ملی خدمتگزاری کرد.

ترور مسلحانه یک مرد در خط مرزی ایران و کردستان عراق

سرپرست فرمانداری بانه گفت: فرد جوانی در حمله مسلحانه افراد ناشناس در محله شهرک توحید به ضرب گلوله کشته شد.

محمد امین زاده روز دوشنبه اظهار داشت: این حادثه ساعت پایانی شب گذشته رخ داد این فرد مقابل درب منزل مورد سو قصد قرار گرفته و با شلیک گلوله ضارب یا ضاربان به قتل رسید.

وی با بیان اینکه هنوز هیچگونه اطلاعاتی در مورد چگونگی وقوع این حادثه و علت آن در دست نیست ولی تحقیقات پلیس در این باره آغاز شده است، اضافه کرد: پلیس درصدد شناسایی ضارب یا ضاربان است که بلافاصله از محل جرم متواری شدند.

برخی افراد محلی و منابع غیر رسمی می‌گویند هدف حمله کنندگان، پدر مقتول بوده که از افراد سرشناس و معروف در شهر بانه است ولی به مقصود خود نرسیده و پسرش را هدف قرار داده‌اند.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

همراهی پدر با دختر کرونایی برای فرار از بیمارستان

خانواده ترکی که ۱۲ روز پیش از آلمان به شهر دوزجه ترکیه بازگشته بودند، دختر ۵ ساله شأن را به دلیل تب و گلودرد به بیمارستان بردند.

بیمارستان با مشاهده علائم کرونا، تصمیم گرفت دختر ۵ ساله را به بیمارستان دیگری انتقال دهد که در این فاصله پدر دختربچه، او را از بیمارستان فراری داد.

در پی فرار پدر و دختر، اتومبیل آنها توسط پلیس متوقف و دختربچه به بیمارستان منتقل شد.

پدر این دختر با اعلام اینکه بر اثر هیجان ناگهانی دست به چنین کاری زده، پس از توضیح در کلانتری آزاد شد.

در نهایت نتیجه تست کرونای دختربچه ۵ ساله، منفی شد.

مرگ تلخ فریبرز رییس‌دانا

فریبرز رییس‌دانا نویسنده و اقتصاددان صبح امروز دوشنبه - در بیمارستان درگذشت.

ناصر زرافشان با تأیید این خبر اعلام کرد: متأسفانه ایشان صبح امروز در بیمارستان تهران پارس درگذشتند.

وی از شش روز پیش بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا در بیمارستان تهران‌پارس بستری بود و صبح امروز (دوشنبه - ۲۶ اسفندماه) در این بیمارستان درگذشت.

فریبرز رئیس‌دانا متولد ۱۳۲۷ در تهران، از استادان اقتصاد دانشگاه تهران و عضو کانون نویسندگان ایران بود که تحصیلاتش را در سطح دکتری رشته اقتصاد و علوم سیاسیِ مدرسه اقتصاد لندن گذارنده بود.

مرخص شدن برخی مجرمان به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: ۱۱ هزار و ۳۵۸ نفر از مجرمان به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از زندان‌های تهران مرخص شده اند.

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی پایتخت صبح امروز در در گردهمایی (ویدئو کنفرانس) فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اظهار داشت: در رتبه بندی‌های کشوری پلیس آگاهی پایتخت، از نظر وقوع جرم کاهش و کشف جرم افزایش داشته است.

وی افزود: برای برنامه چهارشنبه آخر سال در حالت آماده باش کامل هستیم و قرارگاه فجر تمامی معابر پایتخت را در چهارشنبه آخر سال زیر نظر دارد.

لطفی تصریح کرد: ۱۱ هزار و ۳۵۸ نفر از مجرمان سابقه دار به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از زندان‌های تهران مرخص شده‌اند.

وی یادآور شد: البته اسامی تمامی این مجرمان به کلانتری‌ها داده شده و دستور قضائی برای برخورد شدید هم در صورت تخلف هر یک از این مجرمان داریم.

جان باختن یک کارگر بر اثر نشت مواد در سیمان خاش

نشت مواد مورد استفاده در خط تولید کارخانه سیمان خاش به جان باختن یک کارگر و زخمی شدن ۷ نفر دیگر انجامید.

سرپرست کارخانه سیمان خاش گفت: این حادثه صبح امروز بر اثر ریزش مواد از سیکلون بخش پیش گرمکن خط تولید کارخانه رخ داد.

نیکخواه افزود: در این حادثه یکی از کارگران جان باخت و ۷ کارگر دیگر دچار سوختگی شدند که چهارتن سرپایی درمان و سه نفر به بیمارستان خاتم الانبیا زاهدان منتقل شدند.

مجروحیت ۲ آتش‌نشان به علت پرتاب نارنجک در قم

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: در یک ماه گذشته به علت پرتاب نارنجک به سمت خودروی آتش‌نشانی علاوه بر خسارت به خودرو دو آتش‌نشان نیز مجروح شدند.

حمید کریمی اظهار کرد: تمام ایستگاه‌های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی قم برای بحث چهارشنبه آخر سال در حال آماده باشد هستند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: هر سال در روزهای منتهی به چهارشنبه آخر سال برنامه‌های آموزشی و توزیع پوستر در مدارس انجام می‌شد اما امسال به دلیل تعطیلی مدارس امکان این برنامه‌ها وجود نداشت اما این آمادگی وجود دارد که با کمک همکارانمان در نیروی انتظامی، سپاه و بسیج به طور کامل در خدمت مردم باشیم.

کریمی خاطرنشان کرد: از مردم خواهش می‌کنیم مراعات کنند و به خاطر شرایط حاکم بر کشور و ویروس کرونا از تجمعاتی که هر سال به مناسبت چهارشنبه سوری انجام می‌شد بپرهیزند.

کد خبر 415281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.