چه قرنطینه‌ای برای تهران مناسب است؟

رئیس شورای اسلامی شهر تهران معتقد است که قرنطینه درجات مختلفی دارد و درجه کم آن می‌تواند برای پایتخت مثبت باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی صبح امروز (یکشنبه) در حاشیه دویست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران، درباره برگزاری جلسه هم‌اندیشی پیش از جلسه علنی اظهار کرد: در این جلسه قرار شد کسانی که مسئولیتی در ستاد مقابله با کرونا ندارند کمتر صحبت کنند که سبب سوء تفاهم در جامعه نشود چون وقتی که یک فرد غیر مسئول در ستاد صحبت می‌کند جو منفی در جامعه ایجاد می‌شود.

وی افزود: از سوی یک نفر اعلام شده بود که تهران قرنطینه می‌شود و مردم بلافاصله برای خرید به مراکز مختلف مراجعه کردند که این موضوع خود دردسرساز است بنابر افرادی که مسیولیتی ندارند باید از اظهارنظر در فضای مجازی و رسانه ملی خودداری کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: قرنطینه باید برای مردم تعریف شود و من این درخواست را از مسؤولان دارم که ابتدا قرنطینه را تعریف کنند که آیا این موضوع آئین‌نامه و اسناد دارد یا نه؟ و اینکه چه کاری باید انجام دهیم تا مردم بفهمند قرنطینه چیست و چه اثرات اجرایی دارد.

وی با بیان اینکه قرنطینه درجات مختلفی دارد، ادامه داد: رسانه ملی باید موضوع قرنطینه را به بحث گذارد و انواع مختلف آنکه در دنیا اجرا شده است را در درجات مختلف مطرح کند.

هاشمی با اشاره به اینکه باید زندگی روزمره در تهران در جریان باشد، اضافه کرد: امور مختلف مانند برق‌، آب، گاز، نظافت و حمل و نقل متولی دارد و اگر نیروهای مرتبط با آن بر سر کار نیایند شهر به هم می‌ریزد.

وی خاطرنشان کرد: شاید درجه کم قرنطینه برای پایتخت مثبت باشد ولی اینکه افراد بخواهند نظرات مختلف دهند سوء تفاهم ایجاد می‌کند.

کد خبر 415036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.