قیمت پیاز کاهش می‌یابد/میدان میوه و تره‌بار اصفهان تعطیل نمی‌شود

رئیس اتحادیه عمده فروشان میوه و تره بار اصفهان گفت: علت افزایش قیمت پیاز در بازار، صادرات این محصول به کشورهای دیگر بود که با پیگیری اصناف و اهتمام دولت، صادرات این محصول متوقف شده و قیمت آن در روزهای آینده کاهش می‌یابد.

ناصر اطرج در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به افزایش قیمت پیاز در دو هفته گذشته، اظهار کرد: نرخ پیاز در میدان میوه و تره بار اصفهان نسبت به هفته اخیر کاهش نامحسوسی را تجربه کرده و به نظر می‌رسد قیمت انواع پیاز در این هفته کاهش بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ‌گونه مراودات خارجی با ترکیه انجام نمی‌گیرد، افزود: بروز برخی از مشکلات در مرز ترکیه با ایران موجب توقف روند ورود موزهای وارداتی از آفریقای جنوبی و اکوادور به کشور شد و به همین دلیل قیمت این محصول در هفته گذشته افزایش پیدا کرد.

رئیس اتحادیه عمده فروشان میوه و تره بار اصفهان تصریح کرد: موزهایی که هم‌اکنون در بازار وجود دارد، موزهای هندی و فیلیپینی است و عرضه همین محصولات نیز در بازار تا حدودی ناکافی است، به همین دلیل شاهد افزایش قیمت انواع موز در بازار بوده‌ایم.

اطرج اضافه کرد: قیمت زنجبیل نیز نسبت به هفته گذشته که افزایش چشمگیری را تجربه کرده بود، تا حدودی کاهش یافته و هر کیلو زنجبیل در میدان میوه و تره بار اصفهان با قیمتی کمتر از ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، البته عرضه این محصول نیز محدود است.

وی با تکذیب شایعه تعطیلی میدان و میوه و تره‌بار اصفهان در هفته جاری، گفت: میدان میوه و تره‌بار اصفهان تعطیل نشده و نخواهد شد، اقدامات ضدعفونی و گندزدایی همه روزه انجام می‌گیرد، همچنین دستگاه مکانیزه در ورودی میدان میوه و تره‌بار اصفهان همه وسایل حمل و نقل ورودی به میدان را گندزدایی و ضدعفونی می‌کند.

کد خبر 414985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.