افزایش ۲.۵ درصدی متقاضیان دریافت سقط درمانی در اصفهان

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: متقاضیان دریافت سقط درمانی در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۵ درصد افزایش داشته است.

علی سلیمانی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آمار ۱۱ ماهه دریافت مجوز سقط درمانی در استان اصفهان اظهار کرد: در یازده ماهه سال جاری ۶۸۵ نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که برای ۵۴۳ نفر از آنها مجوز صادر شده است.

وی با بیان اینکه متقاضیان دریافت سقط درمانی در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۵ درصد افزایش داشته، افزود: سازمان پزشکی قانونی کشور به عنوان متولی بررسی این درخواست‌ها تنها زمانی که جنین زیر چهار ماه و واجد ناهنجاری‌های شدید مادرزادی بوده و یا مادر مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج همراه با خطر جانی در صورت تداوم بارداری باشد، مجوز سقط درمانی صادر می‌کند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با اشاره به افزایش آمار متوفیات ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در یازده ماهه سال جاری در استان، تصریح کرد: در این مدت مرگ ۵۷ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن به ثبت رسیده که از این تعداد هشت نفر زن و ۴۹ نفر مرد بوده‌اند.

۳۹ هزار اصفهانی پرونده نزاع دارند

وی خاطرنشان کرد: در این مدت زمانی تعداد ۳۹ هزار و ۱۸ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مراجعه کرده‌اند که ۱۳ هزار و ۶۲۱ نفر از آن‌ها زن و ۲۵ هزار و ۳۹۷ نفر مرد بودند.

سلیمانی‌پور درباره آمار فوت شدگان ناشی از سوختگی در استان اصفهان، ادامه داد: در ۱۱ ماهه اول سال ۹۸، ۲۰۲ نفر به دلیل سوختگی در استان اصفهان فوت کرده‌اند که سهم زنان در این بین ۷۸ نفر و مردان ۱۲۴ نفر بوده است.

کد خبر 414922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.