اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان به ساماندهی حاشیه‌نشینی در تبریز

رئیس کمسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: ناگزیر هستیم راهی برای سامان دادن به مناطق حاشیه‌ای شهر به‌کار گیریم زیرا این مناطق آبستن خطرات طبیعی، فقر و آسیب‌های اجتماعی خواهند بود.

فریدون بابایی‌اقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تاکید بر اینکه سامان دادن به حاشیه‌نشینی یکی از وظایف قانونی و اخلاقی شهرداری است، اظهار کرد: طبق ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها یکی از وظایف شهرداری اتخاذ تدابیری برای ایجاد مسکن افراد بی بضاعت عنوان شده که این افراد در تبریز همان حاشیه‌نشین‌هایی هستند که به دلیل درآمد پایین خود مجبور شدند به حاشیه شهر رانده شوند.

وی اضافه کرد: چون ساکنان این مناطق متصرف نیستند و ملک آن‌ها چند دست گشته و به آن‌ها رسیده، ناگزیر هستیم راهی برای سامان دادن به این مناطق به‌کار گیریم زیرا مناطق حاشیه‌نشین آبستن خطرات طبیعی مانند خط گسل، رانش زمین و سیل و نیز فقر و آسیب‌های اجتماعی خواهند بود.

رئیس کمسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: در تبصره‌های بودجه سال آینده قید شده که ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد حاصل از املاک شهرداری به علاوه ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای حاشیه‌نشینی و بازآفرینی شهری اختصاص پیدا کند که امید است در نتیجه آن گامی در جهت عمران و آبادانی شهر برداشته شود.

توجه به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در بودجه ۹۹

وی اضافه کرد: برای اولین بار بودجه سالانه شهرداری در دوره پنجم بر اساس چشم‌انداز ۱۲ ساله تبریز که تا سال ۱۴۰۹ تدوین شده و بر مبنای برنامه پنج ساله نوشته شده است

بابایی‌اقدم با بیان اینکه سهم اعتبارات جاری و عمرانی در بودجه سه هزار و ۶۰۹ میلیارد تومانی سال آینده شهرداری هرکدام ۵۰ درصد است، افزود: در بودجه پروژه‌های جدید تعریف شده که عمده آن‌ها در حوزه ترافیک و حمل‌ونقل عمومی است.

رئیس کمسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: ۱۴ تقاطع غیرهمسطح در مصوبه شورای ترافیک وجود دارد که تعدادی از این پروژه‌ها در بودجه سالیانه گنجانده شده است.

وی ادامه داد: در کنار تعریف پروژه‌های جدید، برخی از پروژه‌های نیمه تمام نیز در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید مانند میدان آذربایجان که در رابطه با دسترسی فرودگاه به بزرگراه پاسداران دچار ایراد بود و پس از رفع ایرادات نظیر آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

بابایی‌اقدم تکمیل پروژه‌های مقبره الشعرا، مرکز همایش‌های شورای شهر، مرکز همایش‌های خاوران و مترو را مهم‌ترین پروژه‌های سال ۹۹ شهرداری تبریز قلمداد کرد.

وی با بیان اینکه ۴۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای مترو به سال آینده منتقل خواهد شد، خاطرنشان کرد: در بودجه اختیاراتی به شهرداری برای خرید اتوبوس و نیز گسترش فضای سبز شهری از طریق تملک باغات و فضای سبز زراعی داده شده است.

رئیس کمسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به انعقاد قرارداد میان شهرداری تبریز و قرارگاه خاتم‌الانبیاء به ارزش بیش از سه هزار میلیارد تومان گفت: پارک بزرگ تبریز، مدیریت پسماند، پروژه کنارگذر شمال‌غرب و ایجاد تراموا در این قرارداد گنجانده شده است.

معضل پسماند تبریز حل می‌شود

رئیس کمسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه بخشی از زباله‌های تولیدی تبریز که روزانه یک هزار و ۳۰۰ تن می‌شود، اکنون در زباله‌گاه قدیمی دفن شده که باعث بروز مشکلات زیست‌محیطی خواهد شد، گفت: با تکمیل سلول‌های جدید دفن زباله امیدواریم شاهد انتقال زباله‌ها به زباله‌گاه قدیم نباشیم.

وی با اشاره به اینکه موضوع ایجاد زباله‌سوز با مصوبه شورای چهارم مطرح شده که ایراداتی آن توسط شورای پنجم اصلاح و به‌زودی راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: این اقدامات در کنار توجه به آموزش‌های شهروندی باعث خواهد شد معضل پسماند در تبریز حل شود.

بابایی‌اقدم گفت: در رابطه با زباله‌های بیمارستانی نیز گام‌های شایسته‌ای برداشته شده و مخصوصاً با مطرح شدن موضوع شیوع کرونا، دفن این پسماندها کاملاً اصولی انجام می‌شود.

کد خبر 414871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.