اجرای ۸ پروژه عمرانی در گلپایگان/احداث ۱۰ پارک محله‌ای جدید

شهردار گلپایگان گفت: تا پایان امسال هشت پروژه عمرانی در شهر اجرا می‌شود و در راستای توسعه فضای سبز، در ۱۰ محله شهر ایجاد پارک محله‌ای تعریف شده که تا پایان دوره پنجم شورای شهر احداث خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیمان شکرزاده امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ستاد پیشگیری از ویروس کرونا بیش از ۴۰ مصوبه به تصویب رسیده است، در حال حاضر بر همکاری اعضای ستاد تاکید شده تا از تداوم زنجیره انتقال این ویروس در شهر جلوگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان رعایت بهداشت فردی و قرنطینه خانگی را جدی بگیرند، گفت: بیش از نیمی از توان شهرداری صرف مقابله با شیوع ویروس کرونا شده و کارکنان مدیریت شهری شبانه‌روزی برای این منظور بکارگیری می‌شوند.

شهردار گلپایگان افزود: از دوم اسفندماه تاکنون ناوگان حمل و نقل عمومی شهری، بانک‌ها، ۳۹ خودپرداز شهر، نیمکت‌ها، المان‌های شهری، جداول، ایستگاه‌های انتظار مسافر و تمام تجهیزات مورد استفاده عموم در شهر، مستمر ضدعفونی می‌شود  و تا شکست بحران ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

شکرزاده با بیان اینکه یکی از اعضای شورای شهر و یک روزنامه‌نگار دو هزار دستکش به پرسنل بخش جمع‌آوری زباله اهدا کرده‌اند، گفت: عملیات ضدعفونی بازار شهر نیز مثل بقیه اماکن عمومی پس از تعطیلی، از ساعت شش بعد از ظهر تا پاسی از شب انجام می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد یک‌ساله شهرداری گلپایگان، اظهار کرد: تا پایان امسال هشت پروژه از جمله پارک بانوان به مساحت ۳۶ هزار مترمربع، پارک خرازی به مساحت دو هزار و ۵۰۰ متر، زمین تنیس پارک ساحلی، ساختمان خدمات موتوری شهرداری، پروژه دفع آب‌های سطحی در تمام سطح شهر، فاز نخست مخزن یک هزار متر مکعبی جداسازی آب شرب برای آبیاری فضای سبز شهری با ۱۲ کیلومتر لوله‌گذاری تکمیل و به اتمام می‌رسد، اما به دلیل محدودیت‌ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا مراسم بهره‌برداری این پروژه‌ها به سال آینده موکول می‌شود.

شهردار گلپایگان با بیان اینکه به منظور توسعه فضای سبز در ۱۰ محله شهر ایجاد پارک محله‌ای تعریف شده که تا پایان دوره پنجم شورای شهر احداث می‌شود، گفت: قرارداد اجرایی عملیات پارکینگ طبقاتی با بخش خصوصی منعقد شده است که به مناسبت روز شوراهای اسلامی کلنگ‌زنی خواهد شد.

شکرزاده با بیان اینکه امسال بهسازی پارک‌های فاطمیه، شهر، جنگلی و ساحلی، جدول‌های شهر و سرویس‌های بهداشتی و تعویض لوله‌گذاری‌ها انجام شده است، افزود: سنگ‌فرش آرامستان قاضی زاهد و اختصاص زمین در جوار گلزار شهدا برای ایجاد یک مکان سرپوشیده برای اقامه نماز میت از دیگر اقدامات شهرداری در سال جاری است.

وی گفت: امسال در خیابان امام خمینی (ره) شهر گلپایگان پنج پروژه شامل لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی، لوله‌گذاری آبیاری تحت فشار فضای سبز، تعبیه کابل فیبر نوری به منظور پایش تصویری و ترافیکی و تعبیه شیر هیدرام برای اطفای حریق بازار اجرا و همچنین بلوک‌فرش پیاده‌روهای این خیابان برای تردد نابینایان تعبیه شده است.

شهردار گلپایگان با بیان اینکه عملیات بهسازی کانال هرز آب خیابان‌های شهید لاهوتی انجام شد، افزود: در شش ماهه دوم امسال لکه‌گیری و آسفالت بخشی از سطح شهر انجام شده است و مابقی آن در سال آینده انجام می‌شود.

وی افزود: لکه‌گیری و ترمیم اصلاح ترانشه‌ها و کانیوگذاری در خیابان‌های امام حسن مجتبی (ع)، امام حسین (ع)، شهید قرنی، مسجد جامع، فروردین، شهید رجایی و شهید احمدی و بلوارهای مادر و شهید مدرس انجام شده است.

شهردار گلپایگان با بیان اینکه امسال برای دفع آب‌های سطحی ۱۳۰ حلقه چاه جذبی حفر شده است، گفت: امسال سامانه ۱۳۷ برای ارائه گزارشات و انتقادات شهروندان فعال و شهرداری مکلف به پاسخگویی و رسیدگی به مطالبات در کوتاهترین زمان ممکن شده است.

شکرزاده ادامه داد: برای احداث بلوارهای امام رضا (ع)، آیت الله مطهری، ملت، آیت الله محمدی، خیابان حجت الاسلام، خیابان شهید احمدی و پارکینگ طبقاتی بازار ۱۷ پلاک ثبتی به مساحت هشت هزار مترمربع با اعتبار ۱۲۵ میلیارد ریال تملک شده است که از این میزان اعتبار ۸۲ میلیارد ریال برای آزادسازی بلوار امام رضا (ع) بوده که در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیات عمرانی آن به سرانجام خواهد رسید.

وی گفت: امسال ۷۸۱ مورد تمدید و صدور کارت فعالیت و ساماندهی سیستم حمل و نقل خودروهای دیزلی در شهرستان انجام شده است.

شهردار گلپایگان گفت: با مصوبه کمیته ایمنی راه‌های اداره کل راهداری استان اصفهان طرح هندسی میدان استقلال در جاده شرکت زراعی و حدفاصل میدان کارگر تا پنج راهی به تصویب رسیده که با تعامل و هم‌افزایی ادارات مختلف می‌توانیم در سال آینده عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم.

کد خبر 414619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.