عدالت‌خواهی، مهم‌ترین ویژگی اخلاقی حضرت علی (ع)

شهردار و رییس شورای اسلامی شهر ساری در پست اینستاگرامی شهرداری این شهر نوشتند: بی‌تردید حضرت علی (ع) در ترویج و گسترش دین مبین اسلام و ارزش‌های الهی و توحیدی آن، تلاش بسیار و نقش بسزایی داشته و عدالت بزرگترین شاخص بزرگ مردی است که در مسند قضاوت هیچگاه از آن عدول نکرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، متن پیام اینستاگرامی شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر ساری به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) به این شرح است:

"شکرخدا که آفتاب فتوّت از افق کعبه دمید و شبنم شرافت بر گلبرگ هستی نشست.

۱۳ رجب سرآغاز طلوع مردی از مردان خورشید، مظهر مردانگی و نمونه کامل انسانیت برای تمام دوران‌های تاریخ است. کسی که بزرگ‌مرد عدالت و معنویت، مظهر شجاعت و انسانیت بوده و خواهد بود.

امام علی (ع) قرآن ناطق دین اسلام بود که با فداکاری‌ها و منش والای خود، در مقاطعی حساس چه با شمشیر و کلام فاخر خود و چه با صبر و سکوت پیشه کردن، به توسعه دین اسلام، این قانون رستگاری بشریت کمک شایانی کرد.

بی‌تردید حضرت علی (ع) یاور راستین و همیشگی پیامبر اسلام (ص)، در ترویج و گسترش دین مبین اسلام و ارزش‌های الهی و توحیدی آن، تلاش بسیار و نقش بسزایی داشته و عدالت بزرگترین شاخص بزرگ مردی است که در مسند قضاوت هیچگاه از آن عدول نکرد و همواره پیروان خود را به این امر الهی فرا خواند. شیوه و منش مردانگی، شجاعت و رستگاری امام علی (ع) آنچنان پرفروغ و درخشان است که الگویی ایده آل برای یک زندگی موفق انسانی و اسلامی به شمار می‌آید.

اینجانبان فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت این امام همام و روز پدر را به شهروندان ساروی خصوصاً پدران معظم شهدا و ایثارگران تبریک گفته و امیدواریم با همراهی همه شهروندان و همت همکارانم در مجموعه مدیریت شهری، شاهد روزهایی سرشار از برکت و موفقیت برای شهرمان باشیم.

همچنین بر خود لازم می‌دانیم روز پدر را صمیمانه به همه پدران فداکار شهرمان ساری تبریک و تهنیت عرض کرده و برای آنان در تمامی مراحل زندگی آرزوی توفیق و سلامتی داریم.

علیجان شمشیربند رئیس شورای اسلامی شهر

عباس رجبی شهردار ساری

کد خبر 413827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.