موسوی: در آمد پیش بینی شده در بودجه ۹۹ تحقق پیدا نخواهد کرد

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: درحال حاضر باتوجه به شرایط کشورT در آمد پیش بینی شده در بودجه ۹۹ تحقق پیدا نخواهد کرد؛ زیرا تداوم تحریم ها و عدم فروش نفت خام و همچنین ورود ایران به لیست سیاه، مشکلاتی را در زمینه درآمد کشور حاصل خواهد کرد.

ابوالفضل موسوی بیوکی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون وضعیت بودجه سال ٩٩ اظهار کرد: کلیات بودجه سال ٩٩ ابتدا در کمیسیون تلفیق تصویب شد و برای اولین بار کلیات بودجه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان رد شد؛ همچنین این شرایط در آئین نامه پیش بینی نشده بود؛ بنابراین دوباره بودجه ۹۹ جهت اصلاح به کمیسیون تلفیق بازگشت.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط کشور، در آمد پیش بینی شده در بودجه تحقق پیدا نخواهد کرد؛ زیرا تداوم تحریم‌ها و عدم فروش نفت خام و همچنین ورود ایران به لیست سیاه، مشکلاتی را در زمینه درآمد کشور حاصل خواهد کرد و به نوعی منابع درآمدی بودجه ٩٩ به نتایج پیش بینی شده در بودجه نخواهد رسید و تنها ٥٠ درصد از درآمد پیش بینی شده در آن تحقق پیدا خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به چالش بودجه ٩٩ اولویت مجلس یازدهم بررسی بودجه است. زمانی که مجلس یازدهم تشکیل شود در ابتدا باید به بررسی متمم بودجه ٩٩ ورود کند.

موسوی بیوکی ادامه داد: با تمامی نقایص بودجه ٩٩، چاره‌ای جز تصویب آن نیست؛ زیرا باید برنامه کاری مشخص برای دولت تشکیل شود اما مجلس یازدهم باید متمم بودجه ٩٩ را به دولت ارائه کند؛ از همین رو با توجه به اهمیت تصویب بودجه در شرایط حال حاضر کشور، شورای نگهبان نیز بودجه فعلی را تأیید می‌کند.

کد خبر 413780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.