غرس و ترمیم ۲ هزار اصله نهال در زنجان

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان گفت: حدود دو هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی در شهر زنجان ترمیم و یا غرس می‌شود.

مهدی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا به اجرای طرح پلاک‌کوبی الکترونیک درختان سطح شهر اشاره و اظهار کرد: زنجان در شمار شش استان کشور است که برای اجرای این کار اقدام کرده است و تاکنون ۱۵ هزار درخت پلاک کوبی شده است.

وی با بیان اینکه امسال در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری شهرداری زنجان برنامه‌های متنوعی را به منظور فرهنگ سازی ترویج سنت حسنه درختکاری در نظر گرفته است، افزود: متأسفانه بسیاری از برنامه‌ها به خاطر شیوع بیماری کرونا محدود شده است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان با بیان اینکه درختکاری در پارک مصباح واقع در شهرک الهیه و پارک گلستان انجام می‌شود، اظهار کرد: یک‌هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر در پارک گلستان غرس خواهد شد.

کریمی واکاری و ترمیم درختان در پارک‌های سطح شهر را از دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی برشمرد و افزود: حدود دو هزار اصله نهال این هفته در شهر زنجان ترمیم و یا غرس می‌شود.

وی با بیان اینکه درختانی که در پارک‌ها و فضای سبز کاشته می‌شود معمولاً از گونه‌های بالغ‌تر است، در فصول مختلف سال درختان با ریشه‌های پُر در پارک‌های شهر کاشته می‌شود.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان با بیان اینکه به منظور انتقال حس خوب به مردم و استقبال از بهار، رنگ‌آمیزی و گل‌کاری و نصب المان‌های سطح شهر انجام شده است، ادامه داد: ۲۰ المان جدید در سطح شهر و میادین اصلی نصب خواهد شد.

کد خبر 413625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.