مشارکت شهروندان بادرودی در ضدعفونی شهر

شهردار بادرود گفت: در مرحله اول، ۱۹ هزار لیتر محلول ضد عفونی با همکاری و مساعدت تعدادی از شهروندان آماده شد و خیابان‌های اصلی شهر و کوچه‌های فرعی و بیمارستان، درمانگاه، غسالخانه، سرویس‌های بهداشتی سطح شهر، پارک‌ها و میادین اصلی و فرعی ضدعفونی و محلول‌پاشی شد.

مجید صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: رعایت اصول بهداشتی و همکاری همه جانبه مردم و مسئولان در اجرای توصیه‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت منجر به شکست کرونا خواهد شد.

وی گفت: از از ابتدای اسفندماه و اعلام شیوع ویروس کرونا در کشور، شهرداری اقدامات لازم را به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا برنامه‌ریزی و اجرا گرده است.

شهردار بادرود افزود: با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت برای مقابله و کنترل ویروس کرونا از همان ابتدا، ضمن نصب بنرهای اطلاع‌رسانی با موضوع راه‌های پیشگیری از ابتلاء به کرونا در سطح شهر، پاکسازی و ضدعفونی بخش‌های اداری شهرداری به صورت مستمر انجام شده است.

صفاری با بیان اینکه نیروهای خدماتی مسئول نظافت در ساختمان‌های اداری مجهز به ماسک و دستکش شده‌اند، گفت: نظافت و ضدعفونی سطوحی که در تماس مستمر کارکنان و شهروندان قرار دارد به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت شست‌وشو و ضدعفونی پارک‌ها و همچنین مبلمان شهری و تجهیزات نظیر وسایل بازی، بدنسازی و نیمکت‌ها، خاطرنشان کرد: به دلیل استفاده خردسالان، کودکان و خانواده‌ها از پارک‌ها و بوستان‌ها، فرآیند بهداشتی و ضدعفونی برای این محل‌ها به صورت مستمر صورت می‌شود.

شهردار بادرود افزود: در مرحله اول، ۱۹ هزار لیتر محلول ضد عفونی با همکاری و مساعدت تعدادی از شهروندان آماده شد و خیابان‌های اصلی شهر و کوچه‌های فرعی و بیمارستان، درمانگاه، غسالخانه، سرویس‌های بهداشتی سطح شهر، پارک‌ها و میادین اصلی و فرعی ضدعفونی و محلول‌پاشی شد.

صفاری افزود: اجرای این عملیات با شش تراکتور مجهز به دستگاه سم‌پاشی، متعلق کشاورزان بومی منطقه بود انجام شد و فاز دوم این طرح نیز در روزهای آینده تکرار خواهد شد.

وی اظهار کرد: با عنایت به توصیه‌های بهداشتی و به منظور حفظ سلامت شهروندان، چهارشنبه بازار و سالن گلزار شهدا به صورت موقت و تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است؛ پیش از این نیز با مصوبه وزارت بهداشت برگزاری هرگونه تجمع عمومی به صورت همایش، بازار و هرگونه مراسمی ممنوع اعلام شد.

کد خبر 413529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.